آیت‌الله علوی گرگانی؛

مسئولان برای احیای امامزاده‌ها تلاش کنند

مرجع تقلید شیعیان گفت: امامزاده‌ای که از موقوفات برخوردار و محل درآمد داشته باشد متولیان در حفظ و نگهداری امامزادگان عملکرد بهتری داشته و کارها آبرومندانه‌تر پیش می‌رود.

مسئولان برای احیای امامزاده‌ها تلاش کنند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از مسئولان آستان مقدس محمد بن هلال بن علی بن ابی‌طالب(ع) در شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: آمدن ستارگانی همچون محمد بن هلال در هر منطقه‌ای سبب آبادانی آن منطقه می‌شود و یکی از نعمات، به‌ویژه برای ایرانیان آمدن این بزرگان به ایران اسلامی است.
 
وی بابیان اینکه بسیاری از بلایا به برکت وجود این بزرگان از مردم آن منطقه دفع می‌شود، افزود: در احوالات برخی بزرگان آمده که دفع بسیاری از بلایا به برکت وجود شخصیت‌های بزرگ در یک منطقه بوده است، از همین رو باید تشکیلات مذهبی در شهرهایی که چنین شخصیت‌هایی هستند بیشتر رواج داشته باشد.
 
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر رعایت حقوق افراد افزود: باید به افرادی که از منطقه آران و بیدگل برای منبر رفتن می‌آیند، بخش‌نامه‌ای از حالات این بزرگان به آن‌ها داده شود تا آن‌ها بتوانند از این بخش‌نامه‌ها برای ترویج شخصیت‌های این بزرگواران استفاده کنند چراکه هر چه احترام بیشتری به این بزرگواران بگذاریم خودمان نفع بیشتری می‌بریم.
 
آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: به هر میزان که می‌توانیم باید در امامزاده‌ها برنامه مذهبی ایجاد کنیم، همچنین باید تلاش شود تا امامزاده‌ها احیا شوند، و نذورات درراهی که صاحب امامزاده راضی باشد خرج شود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: باید در امامزاده‌ها از افرادی که ید طولانی در منبر رفتن دارند به آن مکان دعوت شوند تا  همه مردم از برکت وجود امامزاده‌ها بهره ببرند، از طرفی دیگر زمانی که مردم بفهمند که آن محل موردتوجه و عنایت است بیشتر به آن مکان روی می‌آورند.
 
وی با تأکید بر لزوم برخورداری امامزاده‌ها از موقوفات گفت: امامزاده‌ای که از موقوفات برخوردار و محل درآمد داشته باشد متولیان در حفظ و نگهداری امامزادگان عملکرد بهتری داشته و کارها آبرومندانه‌تر پیش می‌رود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.