پایان خرداد 96؛

آغاز فعالیت کارخانه فرآورده‌های لبنی اندیمشک

فرماندار اندیمشک از آغاز مجدد فعالیت کارخانه فرآورده‌های لبنی این شهرستان تا پایان خردادماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ پیمان جهانگیری، فرماندار اندیمشک گفت: عملیات ساخت این کارخانه به طور کامل انجام و این کارخانه در سال 89 افتتاح شده بود اما به دلیل مشکلات مالی فعالیت این کارخانه متوقف شد.

وی بیان داشت: با توجه به این‌که امسال سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" است و اهمیت ادامه فعالیت این کارخانه، با حضور نماینده اندیمشک و دیگر مسئولان مربوطه جلساتی برگزار کردیم و این پروژه را در دستور کار خود قرار دادیم و تصمیم به پیگیری و احیای آن گرفته شد.

جهانگیری تصریح کرد: مسئولان مختلف از این کارخانه بازدید کردند و در نهایت مقرر شد که این کارخانه دوباره مورد احیا و بازسازی قرار گیرد و مسایل مختلفی همچون تولید و اعتبارات مورد نیاز آن رسیدگی شود.

فرماندار اندیمشک با اشاره به این‌که کارخانه در تملک بانک کشاروزی است، اذعان داشت: در جلساتی که با مسئولان بانک کشاورزی و صندوق بازنشستگی کشور داشتیم، قرار شد تا پایان اردیبهشت ماه، ارزیابی‌های لازم انجام شود و نتایج ارزیابی‌ها اعلام و در نهایت این کارخانه توسط صندوق بازنشستگی خریداری شود.

وی در خصوص خرید کارخانه بیان داشت: اگر کارخانه با قیمت مناسبی خریداری شود و به احتمال زیاد فعالیت و کار این کارخانه پایان خردادماه امسال آغاز می‌شود.

پیمان جهانگیری با بیان این‌که تمام مقدمات کار فعالیت این کارخانه مهیا است و تجهیزات و دستگاه‌های مربوطه خریداری شده است، خاطرنشان کرد: این کارخانه در بحث اشتغال نقش مهمی دارد و می‌تواند 320 فرصت شغلی را به صورت مستقیم ایجاد ‌کند.

وی با اشاره به این‌که کارخانه در تملک بانک کشاورزی و سرمایه‌گذار اصلی آن صندوق بازنشستگی کشوری است، افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت 3 هکتار با ظرفیت تولیدی 30 هزار و 250 تن بستنی، دوغ، ماست و خامه پاستوریزه طراحی، احداث و تمام دستگاه‌های آن نیز نصب شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.