زواوی: مسأله فلسطین با اتحاد جوامع اسلامی می‌توان حل می‌شود

سفیر فلسطین در ایران گفت: مسئله اسرا تنها بخشی از مشکلات فلسطین است و با اتحاد جوامع اسلامی می توان مسئله فلسطین را حل کرد.

زواوی: مسأله فلسطین با اتحاد جوامع اسلامی می‌توان حل می‌شود
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، صلاح زواوی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) در سفارت فلسطین برگزار شد، گفت: هدف غرب کاشتن ملت بیگانه یهودی در بین ما است. می‌خواستند از آنها راحت شوند برای همین چند کشور را در نظر گرفتند و در نهایت فلسطین انتخاب شد.
 
وی افزود: آنها به دنبال ایجاد پایگاهی مسلح در منطقه برای حفاظت از منافع‌شان و ایجاد تفرقه بین مسلمانان بودند که متاسفانه موفق شدند.
 
سفیر فلسطین در ایران گفت: صدها هزار شهید دادیم و اسلحه خود را زمین نگذاشتیم ولی متاسفانه آنها توانستند ۷۸ درصد و بعد  از آن بیشتر خاک فلسطین را در دست بگیرند.
 
زواوی خاطرنشان کرد: یک گروه از دشمن صهیونیستی ما خواهان ورود به جنگ با ما بوده و گروه دیگر آنها دنبال ساخت اسرائیل با عظمت است که سایر کشورها برای آنها کارگری کنند. امروز با کمک صهیونیسم جهانی و ایالات متحده آمریکا هر دو پروژه همزمان پیش می رود.
 
وی ادامه داد: امروز سوریه که به مبارزان فلسطینی از نظر سیاسی ، اقتصادی، آموزش نیروهای مسلح و ... کمک می کرد، درگیر جنگ شده است و در مصر هم بین مسلمان و مسیحی اختلاف انداخته اند و در عراق هم داعش را وارد کردند و آمریکا هم افغانستان و عراق را اشغال کرد. برای عربستان که در روز 10 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند چاهی به نام یمن ساختند. یمنی‌ها سال ها کنار مردم فلسطین مبارزه کردند.
 
سفیر فلسطین با بیان اینکه ایران بسیار قوی و با عظمت است افزود: حکومت ایران با دو پرچم ایران فلسطین روی کار آمد.در زمان شاه غرب پیشنهاد داشتن پروژه اتمی به ایران شد ولی امروز با ماطور دیگری رفتار می کنند چون احساس خطر می کنند.اگر ایران بگوید از فلسطین حمایت نمی کند می تواند حتی بمب اتم داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر پیشنهادش برای برگزاری نشست بین سران جهان اسلام گفت: امروز متاسفانه اسلحه ها به جای نشانه رفتن به سمت دشمن صهیونسیتی به سمت خواهران و برادران خودمان نشانه رفته. اگر برنامه ای نباشد که برادران و خواهران مسلمانان متحد شوند فلسطین از بین خواهد رفت.
 
وی گفت: هر پروژه‌ای که به سمت آزادی فلسطین نرود محکوم به شکست است. ما باید اختلافات سیاسی و مذهبی را کنار بگذاریم . اسرای ما باعث زنده ماندن انقلاب هستند. ما هزار و پانصد اسیر داریم که احتمال مرگ آنها بسیار است. از مسئولان ایران می‌خواهم روز اسیر را در این کشور روز ملی اعلام کنند، در موسسات مختلف نه فقط در ایران بلکه در کل جهان اسلام. از وزارت خارجه ایران و جهان اسلام هم می خواهم هرجا کنفرانسی به نفع فلسطین بود این موضوع را مطرح کند.
 
زواوی در پایان گفت: برای حل مسئله فلسطین اتحاد بین نیروهای فلسطینی و جهان اسلام لازم است. همچنین امیدوارم ایران نقش پررنگی در وحدت بین جهان اسلام داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار