عبدالله‌عبدالله:

زنان نخبه افغانستان زمینه‌ساز تحول سازنده در جامعه‌اند

عبدالله عبدالله گفت: زنان نخبه و خبرنگار زمینه‌ساز تغییرات مثبت و تحول سازنده در جامعه بوده تا راه را برای دیگران هموار سازند.

شهامت و جرأت زنان خبرنگار قابل قدر استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله در دیدار با نماینده‌های زنان خبرنگار از ولایات مختلف کشور افزود که زنان نخبه و خبرنگار زمینه‌ساز تغییرات مثبت و تحول سازنده در جامعه بوده تا راه را برای دیگران هموار سازند.

در این برنامه، شفیقه حبیبی مسوول انجمن زنان ژونالیست افغان اظهار داشت که این انجمن دارای ۴۵۰ عضو خبرنگار زن از ۱۷ ولایت کشور می‌باشد که در زمینه رشد و بلندبردن ظرفیت کاری آنان فعالیت دارد.

او به نماینده‌گی از زنان خبرنگار از رییس اجراییه کشور خواست که در مورد تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات و همکاری نهادهای دولتی با خبرنگاران تلاش کند.

عبدالله عبدالله از تلاش‌های انجمن زنان ژورنالیست افغانستان و همکاری زنان ژورنالیست کشور فنلند با این انجمن ابراز قدردانی کرد و گفت که تقویت ظرفیت‌های زنان خبرنگار برای تثبیت جایگاه موثر آنان یک ضرورت است.

رییس اجراییه گفت که شما با توجه به دشواری‌ها و مشکلات موجود برای بازتاب وقایع و اطلاع‌رسانی فعالیت دارید که این نشان‌دهندهٔ شهامت و عزم راسخ‌‌تان برای خدمت به ملت و کشور است.

به گفته او، زنان خبرنگار به ویژه در ولایات برای بیداری افکار عمومی و تغییر هنجارهای ناپسندِ جامعه نقش اساسی و محوری را داشتند.

رییس اجراییه بیان داشت که حمایت از رسانه‌های جمعی و خبرنگاران یکی از تعهدات مهم حکومت وحدت ملی بوده؛ اما در این میان زنان خبرنگار اولویت دارند.

عبدالله عبدالله درباره قانون حق دسترسی به اطلاعات گفت که در این ارتباط گام‌هایی برداشته شده؛ اما برای تطبیق بهتر این قانون شخصاً تلاش می‌ورزد.

همچنان رییس اجراییه به پرسش‌های خبرنگاران در زمینه‌های مختلف به خصوص اوضاع حاکم در کشور پاسخ داد.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار