سنندج؛

انتخابات امانت بزرگی است که باید به دست امانت داران واقعی برسد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:انتخابات امانت بزرگی است که باید به دست امانت داران واقعی برسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در نشست تخصصی ائمه جمعه با بیان این مطلب گفت: همه ما در قبال انتخابات مسئولیم و باید کسانی را انتخاب کنیم که توانایی انجام کارو پذیرش مسئولیتها را داشته باشند.

آیت الله اراکی از علما و روحانیان خواست مردم را برای انتخاب افراد اصلح توجیه و ارشاد کنند چراکه در غیر این صورت همه درمشکلات ایجاد شده شریک خواهیم بود

وی همچنین در مورد فعالیت مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز این مجمع در سراسر جهان اسلام به عنوان یک جریان ساز و یکی از عوامل موثر در کنترل جریان تکفیری وجلوگیری از اختلافات فرقه ای شناخته شده است.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم در این نشست بر حضور پرشور در حماسه انتخابات برای خنثی سازی توطئه های همیشگی دشمنان اسلام تاکید کرد و گفت: امنیت، اقتدار، وحدت و عظمت اسلام در گرو حضور باشکوه مردم در عرصه های مختلف است.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: در گزینش رئیس جمهور و اعضای شوراهای شهر و روستا باید افراد اصلح انتخاب شوند چرا که پیشبرد اهداف سال و نیز انجام فعالیتهای محتلف عمرانی و خدماتی تنها با انتخاب افراد آگاه ، دلسوز و امانت دار محقق خواهد شد.

وی گفت: همه ما چه شیعه و چه سنی در کنار هم باید با برگزاری انتخابات پرشور برای عظمت اسلام، قران و مسلمانان تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم با اشاره به اینکه میانگین شرکت مردم کشورمان در انتخابات در طول 38 سال گذشته همواره نسبت به میانگین جهانی بالاتر بوده است گفت: دلیل بالابودن میزان مشارکت آن است که دمکراسی و مردم سالاری دینی در کشور ما حکمفرماست.

حجت السلام والمسلمین حسینی شاهرودی افزود: ما باید کسانی را انتخاب کنیم که نگاه آنها حل و رفع مشکلات مردم باشد تا امنیت پایدارو پیشرفتهای علمی در ایران اسلامی بیشتر نمود پیدا کند.

ماموستا راستی امام جمعه موقت سنندج هم در سخنانی شرکت در انتخابات را امری واجب و ضروری دانست و گفت: علما باید برای حضور پرشور مردم در این حماسه سیاسی تلاش مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.