آبادان؛

صدور کالا از گمرکات آبادان در سال 95 به ارزش 47 میلیون دلار

از گمرکات آبادان در سال 95 کالابه ارزش 47 میلیون دلارصادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رجبی مدیرکل گمرک آبادان گفت:سال گذشته در مجموع 104 هزار و 320 تن کالا به ارزش 47 میلیون و 848 هزار و 66 دلار از گمرکات این شهرستان صادر شد.

علیرضا رجبی افزود:صادارات کالاها از بنادر شهرستان آبادان نسبت مشابه به سال قبل از آن از لحاظ وزنی 16 درصد افزایش و به لحاظ ارزی 27 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی گفت:محصولات پتروشیمی، ماهی، دام زنده، کاه، حبوبات، رب گوجه فرنگی، مجسمه، اشیاء نزئینی و محصولات کشاورزی عمده کالاهای صادر شده از بنادر شهرستان آبادان در سال 95 بود.

مدیر گل گمرک آبادان گفت:در مجموع 104 هزار و 320 تن کالا به ارزش 47 میلیون و 848 هزار و 66 دلار از گمرک شهرستان آبادان به کشورهای کویت، عراق، قطر و امارات صادر شد.

رجبی تصریح کرد:درآمد عمومی گمرک شهرستان آبادان در سال گذشته، یکهزار و 104 میلیارد و 783 میلیون و 419 هزار ریال بود که نسبت به سال 94 رشد 32 درصدی را نشان می دهد.

اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر از دیر باز متکی به فعالیت های حمل و نقل آبی ، خشکی و بازرگانی بوده است.

بنادر آبادان و خرمشهر از زیر ساخت های مناسب بازرگانی برخوردار است.

قرار گرفتن آبادان و خرمشهر در کنار آب شیرین اروندرود و کارون موقعیت بین المللی، تجاری و صنعتی نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس و امنیت آبراه اروندرود برای کشتیرانی از فرصت هایی است که بازرگانان می توانند کالاهای خود را به این بنادر وارد کنند.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.