هشدار به والدین؛

این کرانچی پنیری شالوده معده کودکان را از هم می‌پاشد!

متخصصان اورژانس هشدار دادند که کودکان با مصرف نوعی کرانچی پنیری دچار مشکلات گوارشی و دردهای شدید معده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تنقلاتی مانند چیپس، پفک و انواع کرانچی ها مورد علاقه بسیاری از کودکان بوده و متاسفانه اغلب پدر و مادرها این خوراکی های آسیب رسان به سلامتی را برای فرزندان خود تهیه می کنند اما یکی از نکات مهم در زمینه سلامت کودکان توجه به برند این محصولات است.

پزشکان طب اورژانس آمریکا از افزایش مراجعه اورژانسی کودکان به دلیل مشکلات گاستریت (ورم معده)، التهاب دردناک و فرسایش دیواره معده به واسطه مصرف کرانچی چی‌توز (Hot Crunchy Cheetos) نوع Flamin Hot خبر دادند.

این کرانچی پنیری شالوده معده کودکان را از هم می‌پاشد!
دکتر «مارتا ریورا» مدیر یک مرکز پزشکی در این باره گفت: روزانه بین پنج تا شش کودک بیمار به علت دردهای شدید معده ناشی از مصرف چیپس، کرانچی پنیری، آب نبات و خوراکی های تند به مرکز درمانی ما مراجعه می کنند.

این متخصص اطفال با اشاره به علت مراجعه کودکان به مراکز اورژانس ناشی از مصرف این نوع کرانچی چیتوز اظهار داشت: کرانچی تند برند Hot Crunchy Cheetos با تغییر pH معده کودکان منجر به افزایش اسید و التهاب آن می‌شود که تنها ناشی از تند بودن آن نیست، بلکه عطر و مواد افزودنی در این کرانچی نیز موجب ورم معده و مشکلات گوارشی حاد در کودکان می شود.

لازم به ذکر است که این برند در ایران به فروش نمی‌رسد.

منبع: Healthy Holistic Living

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار