تشییع پیکر قربانیان حملات به ساکنان کفریا و الفوعه در زینبیه دمشق

پیکرهای بیش از 50 نفر که در حمله دو هفته پیش به اتوبوس های حامل ساکنان دو شهرک شیعه‌نشین کفریا و الفوعه در غرب حلب به شهادت رسیدند، تشییع شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، صدها غیرنظامی و رزمنده طرفدار نظام سوریه روز چهارشنبه در منطقه زینبیه در جنوب دمشق پایتخت سوریه، پیکرهای بیش از 50 نفر را که در حمله دو هفته پیش به اتوبوس های حامل ساکنان دو شهرک شیعه نشین کفریا و الفوعه در غرب حلب به شهادت رسیدند، تشییع کردند.

در حمله انتحاری به اتوبوس های ساکنان کفریا و الفوعه که در منطقه الراشدین در غرب حلب توقف کرده بودند، 126 نفر از جمله 68 کودک کشته شدند. این افراد با اتوبوس از دو شهرک یاد شده که در محاصره مخالفان مسلح سوری است به منطقه الراشدین منتقل شده بودند. انتقال این افراد در چارچوب توافق بین دولت سوریه و گروه های مسلح برای تخلیه این دو شهرک که ساکنان آن طرفدار دولت سوریه هستند در چند مرحله در مقابل تخلیه افراد مسلح و خانواده های آنان از شهرک های الزبدانی و مضایا و مناطق دیگر در اطراف دمشق که در محاصره نیروهای دولتی سوریه است، صورت گرفت. 

به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه، از صبح روز چهارشنبه، شمار زیادی از ساکنان الفوعه و کفریا وارد منطقه زینبیه شدند تا پیکر خویشاوندانشان را که در حمله الراشدین کشته شدند تشییع کنند. یکی از برگزار کنندگان این مراسم به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت:‌ «امروز پیکرهای 52 شهید که شناسایی شده اند در زینبیه تشییع و در گورستان مجاور به خاک سپرده خواهند شد». 

عبدالسلام رمان جوان 19 ساله که بسیار اندوهگین بود و عکس خواهر شش ساله اش را که در انفجار کشته شده بود در دست داشت گفت: «احساسی بدتر از این نیست که خواهرت را تشییع کنی و نتوانسته باشی او را ببینی». 

به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه در منطقه زینبیه، دهها زن سیاهپوش در گوشه ای از زینبیه تجمع کردند و برای اعضای جان باخته خانواده خود شیون و زاری کردند. جوانان نیز زمانی که پیکر قربانیان به صحن زینبیه رسید فریاد الله اکبر سر دادند. 

نیروهای ارتش و پلیس سوریه و افراد مسلح طرفدار دولت، تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف زینبیه اتخاذ کردند و کسانی را که وارد این مکان می شدند به دقت بازرسی بدنی می کردند. 

در صحن زینبیه نیز نیروهای پلیس و شبه نظامیان بدون سلاح حضور یافتند و تشییع کنندگان را زیر نظر داشتند. 

زینبیه مقصد زائران شیعه عراقی و ایرانی و لبنانی به شمار می رود و این افراد به رغم جنگ در سوریه که وارد هفتمین سال خود شده است به زیارت این مکان ادامه می دهند. طی سال های گذشته این مکان بارها هدف حملات و انفجارهایی قرار گرفته که دهها کشته برجا گذاشته است. گروه های تندرو مسئولیت این حملات را برعهده گرفته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار