گاردین: تظاهرات صدها هزار نفری روز کارگر علیه ترامپ

صدها هزار مهاجر و متحدانشان روز اول ماه مه به مناسبت روز کارگر علیه ترامپ تظاهرات خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین، با توجه به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه مهاجران، انتظار می‌رود تظاهرات روز کارگر در آمریکا با انرژی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

ائتلافی از مهاجران، کارگران، طرفداران حقوق نژادی و حامیان برابری حقوق زنان در تظاهرات روز اول ماه مه شرکت خواهند کرد.

تنها دو روز پس از اینکه ترامپ صدمین روز نخست ریاست جمهوریش را جشن می‌گیرد، این گروه‌ها تصمیم دارند در اقدامی هماهنگ علیه سیاست‌ها و سخنان ترامپ تظاهرات کنند.

کیکا مَتوس مدیر «مرکز حقوق مهاجران و عدالت نژادی برای تغییر اجتماعی» موسوم به سی سی سی (CCC) گفت: «شاهد تظاهرات‌ها، راهپیمایی‌ها، اعتصابها و انواع مختلفی از اعتراض‌ها خواهید بود. در پایان روز اول ماه مه ترامپ باید به خاطر تعصباتش مواخذه شود و حقوق و احترام مهاجران و پناهندگان ارج نهاده شود».

به خاطر نقش مهم مهاجران در اقتصاد آمریکا، تظاهرات روز جهانی کارگر همیشه با جامعه مهاجران پیوند خورده است.

مَتوس افزود: «دولت ترامپ به جز تحقیر مهاجران و پناهندگان، تاکنون هیچ اقدام خاصی انجام نداده است. بنابراین ما می‌خواهیم این اعتماد به نفس را به مهاجران و کارگران بدهیم تا برای اعاده حقوق خود به پا خیزند و درباره آن حرف بزنند».

در پی لغو حقوق مهاجران، تظاهراتی با حضور یک میلیون نفر در اول ما مه سال 2006 شکل گرفت. اما تظاهرات امسال از نظر حضور محلی متفاوت خواهد بود.

فرمان های مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا درباره محدودیت سفر شهروندان شش کشور و سیاست های ضد مهاجرتی او موجی از اعتراض ها را در آمریکا برای لغو این فرمان در پی داشته است.

بسیاری از شهروندان آمریکایی، مهاجران و خانواده های آنها در شهرهای مختلف آمریکا برای روزهای متوالی تظاهرات کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار