رئیسی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

اولویت بنده تغییر در وضعیت دریافت یارانه بگیرانی است که از طبقات پایین جامعه هستند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقداماتی که در ابتدا می توان انجام داد تغییر در وضعیت دریافت یارانه بگیرانی است که از طبقات پایین جامعه هستند.

اقداماتی که در ابتدا  می توان انجام داد تغییر در وضعیت دریافت یارانه بگیرانی است که از طبقات پایین جامعه هستندبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه حضورش در سازمان صدا و سیما جهت حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در جمع خبرنگاران گفت: وعده هایی که بشود به آن عملکرد خواست مردم است مردم عزیز ما حق دارند که بعضی مواقع با بعضی از سخنان با دید تردید نگاه کنند و بگویند کسانی وعده دادند و به وعده خود عمل نکردند.

وی افزود: اکنون به نظر می‌رسد باید با مردم با صراحت سخن گفت و وعده های عملی شدنی را به مردم گفت و در این وعده ها باید به سیاست های کشور و قانون توجه کرد من امروز در عین شگفتی دیدم که برخی از آقایان و برخی از نوشته ها حکایت از آن دارد که در بهبود دادن وضع مسکن تردید کرده اند و این که در دولتی بتوان صورت میلیونی شغل ایجاد کرد تردید کردند اما بنده عرض می کنم که برنامه ششم توسعه یکی از بندهای آن به صورت صریح بیان می کند که تغییر وضعیت از 12 درصد بیکاری به 8 درصد از اهداف آن است.

رئیسی تصریح کرد: آیا ممکن است این تغییر جز با ایجاد اشتغال عملی شود یعنی امکان ندارد در کشور بدون یک تحرک انقلابی و یک مدیریت جهادی برای خاتمه دادن به مسئله بیکاری اقدام کرد و این مسئله یک موضوع آرمانی نیست.

وی با بیان اینکه کشور ما یک کشور ثروتمند است گفت: کشور ما یک  نیروی متراکم انسانی دارد و دارای فرهیختگان و دانش آموختگان بسیاری است مگر ممکن است برای کشوری که از تنگناهای بسیاری عبور کرده نتواند بحران بیکاری را حل کند. من معتقدم  حتما این کشور قادر است با توجه به دستهای توانای خود مردم و نه با نگاه به بیرون مشکلات خود را برطرف کند.

حجت الاسلام رئیسی در مورد تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر نگاه به درون کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افزود: به نظر می رسد نگاه به توانایی های ملی و نگاه به ظرفیت های بسیار بزرگ کشور می تواند اقتصادی کاملا درون زا و برون گرا داشته باشد به این معنا ما از تجربیات کشورهای دیگر حتما بینداریم و منتظر نخواهیم  ماند که بسیاری از مشکلاتمان معطل بماند و کشور را معطل کنیم.

وی افزود: ما معطل نخواهیم ماند که آنها مشکلاتمان را حل کنند حتی آب خوردن را محتاج آنها باشیم من معتقدم این نگاه، نگاه خطایی است و حتما می توان با تجربه ای که بسیاری از ملت ها دارند و تجربیات سی و چند ساله و بسیاری از ظرفیت های کشور و نگاه به داشته های خودمان گره ها را در کشور باز کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در مورد اولین اقدامش در صورت پیروزی در انتخابات گفت: عمل به وعده ها به نظر من از اولین اقداماتی از که ان شالله در جهت آن اقدام خواهیم کرد به نظر می رسد آنچه که مردم را رنج می دهد مسئله فقر است و ما در قانون هدفمند کردن یارانه ها می توانیم وضعیت را طوری قرار دهیم که دهک های پایین جامعه را به صورتی که زمانبر نباشد یک تغییر جدی در معیشتشان ایجاد کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: معنای این حرف این است که دهک های اول و دوم و سوم یعنی در واقع دهک های پایین که مورد توجه است را می توان از این میزان دریافتی 45 هزار تومان تغییر داد و میزان دریافتی یارانه ها را تا دو یا سه برابر افزایش داد تا حداقل وضع فعلی فقرا تا حدودی بهبود پیدا کند تا نوبت به توانمند سازی آنها برسد که ممکن است زمانبر باشد.

رئیسی در پایان تصریح کرد: اقداماتی که در ابتدا می توان انجام داد تغییر در وضعیت دریافت یارانه بگیرانی است که از طبقات پایین جامعه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.