رئیسی در گفتگوی ویژه خبری:

دولت باید کار کند تا بیکار در کشور نباشد/ مسکن مهر اگر مشکلاتی داشت باید حل می‌شد، چرا آقایان حل نکردند؟/ از نقد سازنده استقبال می‌کنیم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده خودم طعم فقر همراه با کار را چشیده ام و احساس می کنم که محرومان چه مشکلاتی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به لزوم حمایت از محرومان جامعه اظهار داشت : بنده خودم طعم فقر همراه با کار را چشیده ام و احساس می کنم که محرومان چه مشکلاتی دارند. 

وی با اشاره به درخواست های مردمی برای حل مشکل فقر و بیکاری افزود : آمار رسمی نشان می دهد که بیکاری 12 درصد است اما آمار تحصیلکردگان بیکار نشان می دهد که میزان بیکاری 30 تا 40 درصد است. 

رئیسی تصریح کرد : طلاق و بسیاری از مفاسد به دلیل بیکاری است و حتما باید وضعیت معیشتی تغییر کند. 

وی ادامه داد: امتی که در عرصه های مختلف پیروزی را ثبت کرده  می تواند مشکل کار را حل کند. به حول قوه الهی مصممیم تا شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم. 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد : در دوران تصدی پست بازرسی کل کشور توفیق داشتم که شرایطی را ارائه کنیم تا آسیب ها رفع شود و این غصه شده که هنوز به دنبال آسیب زدایی از وزارتخانه ها هستیم. 

حجت الاسلام والمسلمین با انتقاد شدید از وجود فساد و اینکه چرا باید مردم هر روز فساد را در تیتر روزنامه ها ببینند گفت : توجه به محرومان و مستضعفان با همین امکانات موجود و بدون نگاه به بیرون ممکن است. 

وی با اشاره به اینکه می توان یارانه دهک های پائینی را دو تا سه برابر افزایش داد و فقر مطلق را ریشه کن کرد افزود : می توان برای محرومان مسکن ارزان ساخت و امکان تحقق چنین برنامه هایی وجود دارد. 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت : در متن برنامه ششم توسعه آمده است که بیکاری از 12 درصد به 8 درصد برسد و اصل تدوین برنامه را آقایان به عهده مجلس گذاشتند اما ما معتقدیم که باید اجرایی شود. 

وی با بیان اینکه در هیچ زمانی ارتباطم با مردم قطع نشده و من هر شب در مساجد خود را در مرعاب منظر قرار می دهم گفت : من در دوران مختلف هفته ای یک روز را برای ارتباط با مردم گذاشته ام و در آستان قدس هم ارتباطات با مردم ادامه داشته است. 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره اشرافی گری و مبارزه با فساد تصریح کرد : دولت اگر بخواهد با فساد مبارزه و به مردم خدمت کند روحیه اشرافی گری افت بزرگی است. پیام انقلاب اسلامی ضد اشرافی است  و مردمی که نگاهشان برای حل حل مشکلات به دولت است انتظار حقوق های نجومی را ندارند. 

وی با اشاره به اینکه الگوهای مردمی با اشرافی گری سازگاری ندارند گفت : ما باید نوعی نظام بانکی را شکل دهیم که امکان تضیع حق و فساد در ان وجود نداشته باشد. 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اولین رسالت دولت اصلاح ساختارهای فسادزاست گفت : مردم نظام اداری سالم می خواهند و همه باید روحیه ضد فساد داشته باشند. 

وی با اشاره به لزوم برخورد منسجم دستگاه ها و قوه قضائیه با فساد به شکل های مختلف و همچنین برخورد بدون تبعیض با مفسدان ادامه داد: همه باید بتوانند بدون تبعیض از ظرفیت ها بهره مند باشند و این به نفع جامعه و کشور خواهد بود.

وی افزود: قبل از هر شخصی رئیس دولت باید مدعی مقابله با مفاسد باشد و این وظیفه برای مدیران است، اگر نزدیکترین افراد هم مرتکب فساد شدند عدالت ایجاب می‌کند که با آنها برخورد شود.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: در سال‌های گذشته وقتی مسئله یارانه‌ها مطرح شد در کاهش ضریب جینی و کم شدن فاصله طبقاتی اثرات خوبی داشت، اما امروز این فاصله طبقاتی بیشتر شده لذا باید تجدید نظر جدی در این پرداخت‌ها صورت گیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تعهد ما به ملت ایران آن است که یک دولت انقلابی توام با عقلانیت ایجاد کنیم البته برخی فکر می‌کنند انقلابی بودن احساسی است، اینطور نیست.

وی ادامه داد:‌انقلابی بودن به معنای نگاه به منافع ملت ایران به صورت جامع و بلندمدت است. تعهد ما این است که 3 ماه آخر دولت، دولت را فعال نکنیم بلکه این شرایط را فرصتی تلقی کنیم که از سوی مردم  برای کار و کرامت در اختیار ما گذاشته خواهد شد.
 
معنای فعالیت به دور از بی‌حالی و بی‌خیالی و به دور از هرگونه باندبازی و حزب بازی و فساد، که مردم از آن گله‌مندند و به ستوه آمده‌اند. کار یعنی رفع فقر از مردم و دولت کار کند تا بیکار نباشد، زمان وعده‌دادن و عمل نکردن به وعده‌ها پایان بپذیرد و ایجاد کار و شغل برای مردم صورت بپذیرد.

وی ادامه داد: کرامت هم برای آن است که پدری شرمنده خانواده‌اش نشود، کارگاهی تعطیل نشود و هر قراردادی که بسته می‌شود عزت و کرامت ملت ایران در آن لحاظ شود، تا همه یک زندگی با کرامت داشته باشیم و تحقیر نشویم. باید دولتی ایجاد شود تا در پرتوی آموزه‌های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری کرامت آفرین باشد. 

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به ضرورت هماهنگی بین قوا برای پیشبرد مسائل کشور خاطر نشان کرد: استقلال قوا به معنای آن نیست که هیچ‌کدام از قوای سه‌گانه به یکدیگر کار نداشته باشند بلکه آنها باید با هم همکاری کنند تا فساد حل شود.

وی افزود: تعامل و همکاری قوا لازمه خدمت‌رسانی به مردم است. مردم از دولت اعلام فساد نمی‌خواهند مردم گزارشی می‌خواهند که در آن ساختار فسادزا برطرف شده باشد و آنچه وظیفه دولت است دادن اطمینان به مردم به جای نگرانی است. دولت حتماً باید به مردم بگوید چه کاری انجام داده نه اینکه بگوید چه کاری می‌خواهد انجام دهد.
 
*از نقدهای منصفانه استقبال می‌کنیم
 
سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه برنامه گفت: ما معتقدیم آن‌چه که می‌تواند دولت را از فساد و کجی حفظ کند نقدهای منصفانه است که ما از این نقدها استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که برای رفع موانع ازدوااج جوانان چه برنامه‌ای دارید، گفت: مشکل جوانان را باید دید چه مسائلی است،در شهر مشهد بررسی کردیم و متوجه شدیم جوانان مشکل مسکن دارند لذا با زمینی که برای امام رضا بود شروع به ساخت ۶۰۰ واحد کردیم که کارش پیش می‌رود و در استان‌ دیگری نیز که این امکان بود اقدامات لازم انجام شد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این‌که مسئله مسکن دغدغه جوانان است و باید حل شود اظهار داشت: جوانان با تسهیلات سختی روبرو هستند لذا بسیاری از تسهیلات را افراد بدحساب دریافت می‌کنند.

*مسکن مهر مشکلاتی داشت که باید آقایان در صدد رفع آن برمی‌آمدند
 
وی با اشاره به این‌که برای مسکن مهر اقداماتی صورت گرفت که البته مشکلاتی داشت که باید آقایان مشکلاتش را رفع می‌کردند، افزود: خانم و آقایانی هستند که فرش زیر پایشان را فروخته‌اند و به حساب ریختند تا صاحب مسکن شوند اما چند سال است که در انتظار به سر می‌برند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که مسکن مهر را در سال اول دولت تحویل متقاضیان خواهیم داد، عنوان کرد: حوزه مسکن به عنوان یکی از صنعت‌هایی است که می‌تواند سبب اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم شود.

*دغدغه‌ها با دولت کار و کرامت پایان‌پذیر است
 
وی با اشاره به این‌که تسهیلات ازدواج و مسکن از اموراتی است که باید برای جوانان انجام شود، خاطرنشان کرد: این امورات از جمله مسائلی است که از سوی جوانان درخواست می‌شود لذا این دغدغه‌ها با دولت کار و کرامت پایان پذیر است به طوری که وضعیت اجرایی و معیشتی را برای جوانان فراهم خواهیم کرد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به این‌که باید جوانان زندگی باکرامت داشته باشند،‌ اظهار داشت: پاسخ عملی برای این سوالات در برنامه دولت خواهیم داشت به طوری که این مسائل برای جوانان نباید به عنوان مشکل مطرح شود.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا رهاشدگی در فضای مجازی را قبول دارید، گفت: فضای مجازی امروزه دست ساخته بشر است که تمام شئونات و لایه‌های زندگی را تحت تأثیر قرار داده است لذا باید فضای مجازی را کاملاً باور کرد.


*نباید زندگی مردم را با فضای مجازی تهدید کرد
 
وی با اشاره به حسن‌ها و خوبی‌های فضای مجازی و تسهیل دسترسی به اطلاعات در این فضا اظهار داشت: همه راضی به استفاده از فضای مجازی هستند اما نباید زندگی خانواده‌ها و مردم ما را تهدید کند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به این‌که کشورهای هند و پاکستان بسیاری از مشکلاتشان را از طریق فضای مجازی حل کرده‌اند، گفت: امروزه فضای مجازی توانسته بسیاری از مشکلات بیکاری آن‌ها را برطرف کند.

*در نرم افزار دانش بنیان می‌توان حرف اول را زد
 
وی با بیان این‌که باید در این فضا تولید نرم افزار و شغل کرد، افزود: در این فضا می‌توان اقدام به نرم افزار دانش بنیان کرد لذا در زمینه نرم افزار دانش بنیان می‌توان حرف اول را زد.

حجت الاسلام رئیسی با تأکید بر این‌که باید در این فضا شغل ایجاد کرد، اظهار داشت: در فضای مجازی نباید اجازه داد مانند فضای حقیقی بستری برای تولید مواد مخدر فراهم کرد و نباید اجازه داد به حریم خصوصی افراد تجاوز شود.

وی ادامه داد: آن‌چه فضای حریم خصوصی را تهدید می‌کند نباید باشد تا آرامش روزی برای مردم فراهم شود.
 
حجت الاسلام رئیسی با بیان این‌که فضای مجازی می‌تواند به خوبی شفاف‌سازی اقتصادی کند، بیان کرد: دولت را پشت ویترین قرار خواهیم داد لذا تمام گردش کار اقتصادی را مردم باید بدانند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که فضای مجازی را کاملاً باید درک کرد، گفت: از این فضا می‌توان در راستای شفاف‌سازی اقتصادی و جلوگیری از دزدی و فساد استفاده کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون مباحث فرهنگی گفت: کشور ما، انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و آن‌چه که از همه مظلوم‌تر است هنر است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ابعاد مختلف حوزه فرهنگ افزود: هنر در کشور ما همواره توأم با حکمت و تعقل بوده است و ملت ما تمدن کهنی دارد.

*اولویت ما نجات سینما از وضع موجود است
 
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در حوزه سینما، شعر و در مسائل مختلف فرهنگی باید کار کرد و مدیریت داشت،اولویت ما نجات سینما از وضع موجود است. 

وی با اشاره به اینکه حتماً می‌توان در رابطه با هنر هفت گانه اقدامات خوبی به خصوص در سینما انجام داد، گفت: هنرمندان ما فرهیخته و صاحب هنر هستند و  می‌تواند موثر باشند، هنرمندان می‌توانند در جهت اداره امور صاحب نظر و صاحب نقش باشند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به این‌که آن‌چه مظلوم است مسئله هنر و ابعاد مختلف آن است، بیان کرد: کشور ما جلوه هنر است به طوری که جلوه هنر و معنویت را می‌توان در حرم مشاهده کرد که اثر کار ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه در هنر سینما باید اقداماتی صورت گرفت تا در جایگاه برتر قرار بگیرد، گفت: پیوند علم، سیاست و اقتصاد باید مدنظر قرار بگیرد و باید ارتباط تنگاتنگی یان آن‌ها برقرار باشد و به نحوی که همه مردم در جهت اولویت‌ها قدم بردارند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که باید بین آموزش عالی و بازار کار ارتباط بسیار عمیقی برقرار  شود تا فارغ التحصیلان سریع بتوانند به بازار کار ورود یابند، گفت:  امروز موضوع کشور ما اقتصاد مقاومتی است، مگر سفیر ما در یک کشور می‌تواند بدون توجه به اقتصاد مقاومتی عمل کند.

وی با بیان این‌که باید بین اقتصاد، بازار و سرمایه ارتباط تنگاتنگی ایجاد شود، افزود: تمام مدیران باید امروزه حس کنند که موضوع کشور رفع محرومیت از محرومان است و دولت باید خواسته‌های موجود در قانون را تحقق عملی ببخشید تا در مردم آرامش ایجاد شود.

*دولت باید مدعی برخورد با مدیران فاسد باشد
 
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که دولت باید مدعی برخورد با مدیران فاسد باشد،‌ افزود: باید میان تمام شئونات پیوند برقرار شود به طوری که بین آموزش عالی، علم و اقتصاد باید پیوند تعریف شده ایجاد شود.
 
*باید بین آموزش عالی، علم و اقتصاد و سیاست پیوند عمیقی وجود داشته باشد
 
وی تأکید کرد: باید بین آموزش عالی، علم و اقتصاد و سیاست پیوند بسیار عمیق و تعریف شده‌ای وجود داشته باشد به گونه‌ای که هریک برای خود کار نکنند تا بلافاصله فارغ التحصیلان وارد بازار کار شوند.

حجت الاسلام رئیسی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که بهترین راهکار برای مقابله با چنگ و دندان نشان دادن آمریکایی‌ها چه راهکاری‌ست، عنوان کرد: بهترین راهکار برای مقابله با این تاکتیک وحدت و اقتدار کشور است،  امروز جوانان ما در جبهه‌ها و در جای جای کشورهای اسلامی در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند که این قدرت آفرینی برای کشور است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که انسجام ملی یکی از زمینه‌هایی است که دشمن را وادار به عقب نشینی می‌کند لذا نباید از هیچ تلاشی در این رابطه فروگذار باشیم،‌گفت: پیام دادن به دشمن مبنی بر این‌که تحریم‌ها موثر بوده او را در ایجاد تحریم‌ها تشویق می‌کند بنابراین تحریم‌ها را افزایش می‌دهد و  راه آن است که کشور مقتدر باشد و این اقتدار باید هم سیاسی و هم اقتصادی باشد که در حوزه اقتصادی نیز اقتصاد ما باید اقتصاد مقاومتی باشد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این‌که آمریکا نمی‌تواند مدعی قدرت پوشالی باشد که امروز در دنیا ادعای آن را دارد، گفت: دیدیم که در خلیج فارس چطور جوانان ما دست بسته آمریکایی‌ها را به کشور آوردند و آن‌ها را در یک وضعیت تحقیرآمیز قرار دادند. 

وی اظهار داشت: حقیقتاً هرجا که قدرت بود دشمن را وادار به عقب نشینی کردیم کما این‌که در سی و هشت سال گذشته بر اهداف انقلاب پافشاری کردیم و هرجا که با قدرت و عزت پیش رفتیم موفق بودیم.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که امروز آمریکایی‌ها و دشمنان ما از نام ایران می‌ترسند و وحشت دارند، گفت: این وحشت متأثر از عزت و اقتداری‌ست که ملت ما دارند و ما باید دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کنیم.

حجت الاسلام رئیسی در بخش پایانی اظهاراتش با تأکید بر این‌که برای خدمت گزاری آمده‌ام گفت: از خدمت گزاری به امام رضا(ع) برای خدمت گزاری به مردم آمده‌ام و همه بدانند که در این عرصه به هیچ عنوان زخم زبان‌ها، تبلیغات ناصواب و سخنان ناصحیح، ما را مثل استاد و بزرگمان شهید بهشتی از میدان به در نخواهد کرد.

وی با تأکید بر این‌که در این عرصه بنای بر خدمت گزاری به مردم خواهیم داشت، تأکید کرد: اگر سردار دلاور ما آقای حاج قاسم سلیمانی در مجاهدت خسته شد ما هم خسته می‌شویم بنابراین بنای ما آن است که کشور و نظام در اوجی از اقتدار و عزت در جهان قرار گیرد البته دولت‌های دیگر نیز در این رابطه زحمت کشیده‌اند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین با بیان این‌که فقر و بیکاری زیبنده این نظام نیست،‌خاطرنشان کرد: قادریم فقر را از چهره زیبای این کشور بزداییم وبحران بیکاری را در کشور حل کرده و فساد اداری را ریشه کن کنیم.
 
انتهای پیام/
 


 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.