گیلان؛

برگزاری نشست مشترک کمیسیون آموزش مجلس با شواری دانشگاه گیلان

نشست مشترک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با شورای دانشگاه گیلان در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ در این نشست که جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیات مجلس و رؤسا و معاونان دانشکده های دانشگاه گیلان حضور داشتند رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برای ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و برای تحقق شعار اقتصاد بنیان، دانشگاه ها باید ارتباط تنگاتنگی با پارک های علم و فناوری داشته باشند و امکانات خود را در راستای اجرای طرح های خلاقانه و نوآورانه در اختیار شرکت های دانش بنیان پارک علم وفناوری قرار دهند.

محمدمهدی زاهدی با اشاره به اینکه تحول گرایی در دانشگاه باعث پیشرفت سطح آموزش آن منطقه می شود افزود: تحول گرایی باید در کنار قانون گرایی در دانشگاه ها اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه ها باید رویکرد نسل چهارمی داشته باشند اظهار داشت: رویکرد نسل چهارم در آموزش دانشگاه سبب این می شود که دانشجو تا جایی تربیت شود که ابتکاراتی را برای کمک به اقتصاد کشورش بوجود آورد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از افزایش 13 درصدی بودجه سال 96 برای دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم، تحقیات و فناوری خبر داد و اعلام کرد: بودجه سال 96 برای دانشگاه گیلان نسبت به پارسال بیش از 60 میلیارد ریال افزایش یافته است.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مقدار بودجه سال 95 دانشگاه های گیلان را کم عنوان کرد و گفت: با افزایش بودجه امسال استان، در این حوزه شاهد رشد و شکوفایی هرچه بهتر در تربیت و آموزش دانشجویان گیلانی خواهیم بود.

وی اذعان کرد: سفر 3 روزه این کمیسیون پس از 3 سال به استان گیلان که شامل بازدید و برگزاری نشست هایی است، کمک شایانی به تولید علم در این استان خواهد کرد.

احمد رضی رییس دانشگاه گیلان هم در این نشست نیز همگرایی هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه گیلان را یکی از عوامل موفقیت در تحقیق و پژوهش دانشگاه عنوان کرد و افزود: تشکیل بنیاد خیران دانشگاه و همچنین توسعه ارتباطات بین المللی با دانشگاه های خارجی از برنامه های راهبردی و بلند مدت دانشگاه گیلان است.

در این نشست یک ساعته هر یک از رؤسا و معاونان دانشکده های دانشگاه گیلان به بیان مسائل و مشکلات دانشکده خود پرداختند.

 
انتهای پیام/اص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.