ادامه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی

اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل ادامه دارد.

بر این اساس، اعتصاب غذای اسرای فلسطینی وارد دهمین روز خود شده است و تحرکات فلسطینیان در شهرهای کرانه باختری رود اردن و اینجا در داخل اراضی سال 1948 ادامه دارد. شمار زیادی از فلسطینیان در جنوب حیفا برای ابراز همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب غذا و تجمع کرده اند و از خواسته های عادلانه و انسانی آنان حمایت می کنند. در میان اسرای فلسطینی، چهارده نفر از سکنه اراضی سال 1948 حضور دارند و اسرائیل با مبادله این افراد در هر گونه توافق مبادله اسرا مخالفت می کند. 

این گزارش می افزاید: پیش بینی می شود تحرکات مردمی در شهرهای کرانه باختری بیشتر شود. شاید شاهد تظاهرات گسترده مردمی در روزهای آینده باشیم. امروز اعضای کمیته صلیب سرخ جهانی برای اولین بار وارد زندان های اسرائیل شدند تا از اوضاع اسرا اطلاع یابند و از خواسته ها و مشکلات آنان واقف شوند. مروان البرغوثی، یکی از فعالان مهم فلسطینی که خواهان اعتصاب غذا شده بر ضرورت تحرکات فلسطینیان در حمایت از اعتصاب غذای اسرا تاکید کرده است. وی گفته زمان آن رسیده است که ملت فلسطین بزرگ ترین نافرمانی مدنی خود را برای مقابله با رژیم تبعیض نژادی آغاز کند. تا کنون کمیته صلیب سرخ جهانی درباره وضع اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل بیانیه ای صادر نکرده است و شاید در روزهای آینده بیانیه ای صادر کند. 

در پایان این گزارش آمده است: روشن است که اسرای فلسطینی بر ادامه اعتصاب غذای خود تاکید دارند. در چند ساعت گذشته شمار بیشتری از اسرا به حرکت اعتصاب غذای نامحدود پیوسته اند. اسرای فلسطینی گفته اند به اعتصاب غذای خود تا محقق شدن همه خواسته ها ادامه خواهند داد. مسئله قابل توجه این است که برخی از نهادهای حقوق بشری فلسطینی درباره اقدام احتمالی سازمان زندان های اسرائیل در غذا دادن اجباری به اسرا هشدار داده اند. این اقدام مغایر با قوانین بین المللی است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار