ساری،

تشکیل کمیته بحران برای مقابله با آتش سوزی در جنگلها

کمیته بحران مردمی برای مقابله با آتش سوزی در جنگلها و مراتع شهرستان آمل باید تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نعمت الله کوهستانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل گفت: برای حفظ قدیمی ترین جنگلهای دنیا یعنی جنگلهای هیرکانی که متعلق به دوران سوم زمین شناسی میباشد به کمک همه مردم و سازمان های غیر دولتی و مردم نهاد نیاز است.

وی افزود: اداره منابع طبیعی با تعداد اندک نیروهای حفاظتی به تنهایی قادر به حفاظت این میراث ارزشمند طبیعی نخواهد بود و خصوصا در امر آتش سوزی که مهار آن در ساعات اولیه بسیار حیاتی میباشد، کمک سمن های کوهنوردی ، بسیار حیاتی میباشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با تاکید بر اینکه رویکرد آموزش و ترویج مبتنی بر تعامل با مردم و بکارگیری مشارکت حداکثری آنان در انجام اقدامات پیشگیرانه در حفاظت از منابع طبیعی است، افزود: با بهره گیری از پتانسیل مردمی و افزایش نظارت و کنترل عرصه های منابع طبیعی به کمک محافظان افتخاری، زمینه های تخریب و تصرف اراضی ملی، چرای غیر مجاز دام، وقوع حریق و قاچاق چوب و محصولات جنگلی و مرتعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

رئیس اداره منابع طبیعی آبخیزداری آمل با اشاره به جلسه مشترک اجرای پروژه مدیریت چرای آمل و نور خبرداد و گفت: در این جلسه مقرر شد با توجه به مرز مشترک وسیع مراتع دو آمل و نور، نظارت و هدایت بیشتری در خصوص چرای دام در مراتع انجام گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل افزود: مقرر شد کوچ این دامها با نظارت ادارات منابع طبیعی این دو شهرستان ساماندهی و از ورود دامهای غیر مجاز و مازاد به مراتع جلوگیری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.