اصفهان؛

همه باید برای برگزاری انتخابات با حضور حداکثری بکوشیم

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات، گفت: همه باید برای حضور پرشور و حداکثری مردم در این آزمون بکوشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین ' رحمت الله اروجی ' در همایش تجلیل از خادمان اعتکاف آران و بیدگل افزود: وحدت، انسجام، یکدلی و حضور پرشور بیت الغزل انتخابات است و بی تفاوتی نسبت به انتخابات خطرناک است.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: رفتار رسول اکرم (ص) در عرصه اجتماعی، باید الگوی همه مسلمانان باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه محبوبترین بنده نزد خدا، بنده ای است که از سنت پیامبر (ص) پیروی کند، گفت: مراقب باشیم در انتخابات از سیره و سنت نبوی عدول نکنیم و از شایعه پراکنی و هتک حرمت و بداخلاقی های انتخاباتی بپرهیزیم و این درسی است که باید از مکتب پیامبر(ص) بیاموزیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی نخستین سامانه جامع ثبت نام اعتکاف کشور در استان اصفهان، یادآور شد: تصمیم راه اندازی و ثبت اطلاعات معتکفان در این سامانه در شورای راهبردی اعتکاف استان اتخاذ و اطلاعات معتکفان 560 مسجد استان در این سامانه ثبت شد.

وی یکی از اثرات مثبت این سامانه را ایجاد شبکه ارتباطی معتکفان دانست و افزود: از جمله دغدغه های معتکفان در سال های گذشته این بود که پس از پایان اعتکاف، ارتباطی بین جامعه معتکفان وجود نداشت.

به گفته وی، با راه اندازی این سامانه معتکفان با دعوت به کانال عاکفین از طریق یکی از شبکه های اجتماعی ارتباط مستمر خود را با یکدیگر و با ستاد حفظ می کنند.
حجت الاسلام اروجی بر بهره گیری از لحظه های معنوی و فضیلت ماه های شعبان و رمضان تاکید کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل نیز در این همایش گفت: یک هزار و 113 نفر از شرکت کنندگان برای نخستین بار در اعتکاف شرکت کردند که 45 درصد تمام کل معتکفان در این شهرستان را تشکیل می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین سمیع الله مردان افزود: 2 هزار و 460 نفر در 18 مسجد این شهرستان معتکف شدند که از این تعداد 61 درصد بانوان بودند.
وی اظهار کرد: 559 معتکف شهرستان بیش از سه مرتبه در این آیین معنوی شرکت کرده بودند که 23 درصد این جامعه آماری را شامل می شدند.

وی شمار معتکفان طلبه، دانشجو و دانش آموز را یک هزار و 139 نفر بیان کرد و گفت: 67 درصد شرکت کنندگان در آیین اعتکاف شهرستان نیز جوانان زیر 30 سال بودند که حضور چشمگیری را نشان می دهد.

همایش تجلیل از خادمان اعتکاف و معتکفان آران و بیدگل با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در سالن اجتماعات کانون سردار شهید قاسم عربیان برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.