عشق و تعهد از ملزومات جریان تئاتر بچه‌های مسجد است

اعظم بروجردی معتقد است: عشق و تعهد، از ملزومات فعالیت در جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است.

عشق و تعهد از ملزومات جریان تئاتر بچه‌های مسجد است
به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، اعظم بروجردی؛ عضو هیات داوران دوازدهمین جشنواره‌ی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد؛ گفت: سطح كیفی نمایش‌های جشنواره‌ی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بسیار بالاتر از توقع من بود. به شخصه فكر می‌كردم در این رویداد آثار بسیار آماتوری ببینم اما كیفیت برخی آثار، بسیار خوب و مناسب بود.
 
وی با بیان این‌كه در تولید این‌گونه آثار باید توجه بیشتر به مفهوم مسجد داشت خاطرنشان كرد: مسجد چه به لحاظ اسمی به معنای مفهمومی، دارای ویژگی‌های خاصی است. مسجد مكان مقدسی است كه هر نمایشی با هر محتوایی نمی‌تواند در آن اجرا شود. معتقدم نمایش‌هایی كه برای اجرا در این محیط و فضای مقدس تولید می‌شوند باید علاوه بر حفظ حرمت مكان، به لحاظ محتوا نیز دربرگیرنده‌ی موضوعات مناسب باشند.
 
این نویسنده و كارگردان تئاتر اضافه كرد: همچنین باید توجه داشت، مخاطبان نمایش‌های بچه‌های مسجد، مخاطبان خاص و اهل تئاتر نیستند؛ مخاطبان این گونه از نمایش‌ها افراد عامی‌ای هستند كه باید به نظر و سلایق‌شان توجه شود. در مسجد هر شخصی با هر سطح سوادی مراجعت می‌كند و این نكته‌ی مهمی است.
 
وی در مورد كیفیت برگزاری دوازدهمین جشنواره‌ی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اظهار داشت: این جشنواره بعد از چندین سال دوباره احیا شده و اكنون همچون نهالی تازه پا می‌ماند كه نیاز به مراقبت و توجه دارد. از این رو باید گروه‌های شركت‌كننده‌ی این جشنواره در باب جذب و آموزش مورد توجه قرار گیرند تا هر ساله شاهد رشد و تناور شدن این رویداد در همه‌ی ابعاد آن باشیم. یادمان باشد این جشنواره شبیه هیچ جشنواره‌ی تئاتری دیگری نیست. نباید جوانان به صرف علاقه‌مندی به تئاتر وارد آن شوند؛ بلكه باید بدانند كه مسئولیت سنگینی بر دوش دارند و باید در قبال آن احساس تعهد داشته باشند. به عبارتی باید افرادی كه وارد عرصه‌‌ی تئاتر مسجد می‌شوند،اعتقاد، تعهد، عشق و علاقه‌ی لازم به كار را داشته باشند.
 
بروجردی در پایان گفت: به نظرم جشنواره‌ی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد پس از احیای مجدد خود بسیاری از اهداف خود را فتح كرده و در مسیر درست حركت می‌كند اما لازم است در طی مسیر آن مراقبت‌های لازم مبذول شود. متاسفانه برخی از جریانات متعهد و ارزشی‌ای كه از آغاز انقلاب شكل گرفتند، در میانه‌ی راه، مسیر را اشتباه طی كردند. امیدوارم جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سال‌های آینده نیز در مسیر متعالی خود، توفیقات لازم را داشته باشد.
 

 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار