بلاتکلیفی مراکز درمانی به دنبال دیرکرد اعلام تعرفه‌های پزشکی

عضو کمیسیون تعرفه سازمان نظام پزشکی گفت: بلاتکلیفی مراکز درمانی اعم از خصوصی و دولتی و به تبع آن ضعف در برنامه‌ریزی و افتادن در دام روزمرگی از اولین عوارض تاخیر اعلام تعرفه ها است.

فرجود شکوهی عضو کمیسیون تعرفه سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از معضلات جامعه پزشکی را تاخیر زمانی طولانی در اعلام تعرفه‌های پزشکی دانست و بیان کرد: با شروع سال جدید بنابر میزان تورم و دیگر عوامل اقتصادی و اجتماعی هزینه‌های جانبی، کاری و درمانی مانند حمل و نقل، دستمزد‌ها و غیره بالا می‌رود، بنابراین اگر تعرفه ها به موقع اعلام نگردد، به طور طبیعی یک بلاتکلیفی که بعضا به هرج و مرج نرخ درمان نیز کشیده خواهد شد، اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: این بدان معنا است که بسیاری از مراکز جهت جبران مازاد هزینه‌های سال جدید سر خود اقدام به افزایش نرخ تعرفه خواهند کرد که انطباق آن با تعرفه‌های اعلامی تاخیری معضل و مشکل بزرگی است.

وی با اشاره به بهترین راه حل بازگرداندن حق تعرفه‌گذاری به متولی اصلی آن یعنی سازمان نظام پزشکی، ادامه داد: با پاک کردن صورت مسأله مشکلات مرتفع نمی‌شوند و حتی اگر مبنا و میزان افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی، حداقل بر اساس میزان تورم در نظر گرفته شود، نباید این اعلام زمان با تاخیر همراه باشد.

عضو کمیسیون تعرفه سازمان نظام پزشکی یکی دیگر از مشکلات تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی را اجحاف در محاسبات بیمه‌ای مراکز درمانی عنوان کرد و گفت: به طور مثال، اگر تعرفه‌ها در ماه پنجم سال اعلام شود، بیمه‌های پایه و تکمیلی اسناد پزشکی ماه‌های اول، دوم، سوم و چهارم همان سال را برحسب تعرفه جدید محاسبه نمی‌کنند که این خود اجحاف به مراکز درمانی است.

شکوهی یادآور شد: اعلام به موقع تعرفه‌ها گامی بلند به سوی اعتمادسازی رابطه دولت و ملت بوده و تاکیدی در جهت مدیریت علمی -کاربردی سامانه تشخیص و درمان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار