ترامپ اختیار تعیین تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در عراق و سوریه را به متیس واگذار کرد

پنتاگون اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا اختیار تعیین سطح نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه را به وزیر دفاع این کشور واگذار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، پنتاگون اعلام کرد دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – اختیار تعیین تعداد نیروهای آمریکایی موردنیاز در جنگ علیه داعش را به جیمز متیس – وزیر وفاع آمریکا – واگذار کرده است.

سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: "بنا به درخواست جیمز متیس، رئیس جمهور قدرت مدیریت نیروها را به وزیر دفاع واگذار کرده است."

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به سی‌ان‌ان گفت این سیاست در روز 20 آوریل و به وسیله یک ابلاغیه درون سازمانی منتشر شده است.

تاکنون در تعداد نیروهای آمریکایی در خارج از مرزهای این کشور تغییری صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: "این واگذاری اختیارات به معنی ایجاد تغییر در تعداد نیروهای آمریکا در عراق و سوریه نیست." وی افزود این اقدام "نشانی از تغییر ماموریت آمریکا در عراق و سوریه به منظور شکست داعش نخواهد بود."

با این‌حال، وی اظهار داشت این تصمیم "فرماندهان نظامی را قادر می‌سازد تا در حمایت از شرکای آمریکا، سریع‌تر، مناسب‌تر و موثرتر عمل کنند."

در حال حاضر، سطح نیروهای آمریکا در سوریه، 503 نفر در نظر گرفته شده است. این در حالی است که تعداد نیروهای زمینی آمریکا در سوریه، به حدود 1000 نفر می‌رسد. در عراق نیز حدود 5000 نیروی نظامی در نظر گرفته شده است؛ اما تعداد حقیقی سربازان آمریکایی در عراق به حدود 7000 نفر می‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار