زنجان؛

هشدار سرمازدگی باغات میوه

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: باغداران اقدامات کنترلی را برای پیشگیری از سرمازدگی باغات میوه به کار گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،گفت: از اواسط هفته جاری وزش باد شدید و کاهش دما در مناطق مختلف استان زنجان آغاز شده و با توجه به پیش بینی اداره‌کل هواشناسی استان، کاهش محسوس دما تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
 
بهنام اوجاقلو افزود: با توجه به اینکه میوه های تازه تشکیل شده در مقایسه با گل ها و جوانه ها نسبت به سرما حساس تر هستند لذا در حال حاضر حتی اگر دما به دو درجه بالای صفر نیز برسد احتمال سرمازدگی میوه های تازه تشکیل شده بالاست.
 
وی با تاکید بر لزوم به کارگیری تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه عنوان کرد: باغداران استان زنجان با نصب دماسنج  در قسمت های مختلف باغ، افت دما در باغ را کنترل کرده و با انجام اقداماتی همچون آتش زدن بقایای گیاهی و لاستیک در محیط باغ و استفاده از بخاری های باغی و دمنده های حرارتی از بروز خسارت در باغات پیشگیری کنند.
 
اوجاقلو افزود:باغداران همچنین از محلول پاشی و سمپاشی در شرایط آب و هوایی فعلی خودداری کنند چراکه با توجه به وزش باد و بارش باران مدت زمان استقرار محلول روی درخت کم تر شده و میزان جذب محلول و سم در گیاه بسیار کاهش می یابد.
 
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از خسارت سرمازدگی در باغات استان دریافت نشده است، خاطرنشان کرد: به تمام شهرستان ها اعلام شده در صورت مشاهده سرمازدگی در باغات، مراتب را در اسرع وقت گزارش کنند.
 
وی در پایان به گلخانه داران نیز توصیه کرد: از تاسیسات خود در مقابل وزش باد محافظت کنند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.