تبریز؛

تولید سالانه 260 هزار تن انگوردرشهرستان ملکان

فرماندار ملکان از تولیدسالانه 260 هزار تن انگوردرشهرستان ملکان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی فرماندار ملکان در جلسه  شورای هماهنگی آموزش فنی وحرفه ای گفت:این شهرستان با 11هزار هکتار باغ انگور وتولید 260هزار تن ،وقرار گرفتن در رتبه دوم کشوری ازلحاظ تولید این محصول هنوز جایگاه خود را در داخل وخارج از کشور پیدا نکرده است.
 
وی گفت:متاسفانه مراحل محتلف کشت ،داشت وبرداشت انگور با روشهای سنتی انجام می گیرد وهنوز از روشهای نوین در باغداری انگور در این شهرستان خبری نیست.
 
وی افزود:ارتقاء کیفیت تولید ،بازارپسندی ،بالا بردن راندمان تولید باید از موارد آموزشی در روشهای نوین باغداری انگور باشد .
 
خانی افزود: بایدبا  برگزاری دوره های آموزشی، نحوه صحیح استفاده از سموم در باغات انگور به باغداران ارائه شود محموله های صادراتی این شهرستان به خارج کشور برگشت داده نشود.
 
وی  همچنین بر آموزش مقابله با بلایی طبیعی وسرمازدگی بهاره تاکید کرد وگفت : هرسال میلیارد ها ریال خسارت به باغداران در اثر سرمازدگی وتگرگ  وارد می شود که سال گذشته  این میزان یک هزار میلیارد ریال بود .
 
فرماندار ملکان افزود: باید با شناسایی گونه ها ی درختچه مو مقاوم به سرما وترویج آن در بین باغداران از خسارتهای بیشتر جلوگیری نمود .
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار