اردبیل؛

برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر در بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: هفتمین جشنواره ملی کوچ عشایر با دعوت از عشایر و اقوام مختلف کشور در ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال در بخش جعفرآباد مغان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،آرام حلیم در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفتمین جشنواره ملی کوچ عشایر در شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: این جشنواره متنوع‌تر و پربارتر از سالهای گذشته و به صورت ملی و با دعوت از عشایر و اقوام مختلف کشور در 15 اردیبهشت‌ماه امسال در بخش جعفرآباد مغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفتمین جشنواره کوچ عشایر امسال متفاوت‌تر و مطلوب‌تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد، گفت: در کنار معرفی آداب، رسوم و فرهنگهای عشایری مختلف توانمندیها و جاذبه‌های زیبا و ناشناخته زندگی و کوچ عشایری نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

حلیم برگزاری هفتمین جشنواره ملی کوچ عشایر در این شهرستان را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیتهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عشایر استان دانست و بیان رد: انتظار می‌رودهمکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان را در این جشنواره ملی شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: زندگی عشایری نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در جامعه است و در طول تاریخ معیشت عشایر به صورت خودکفا و مستقل مبتنی بر فعالیتهای قومی و قبیله‌ای بوده و به عنوان قشر تولیدکننده نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشور داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه عشایر به عنوان تولیدکنندگان محصولات دامی و صنایع دستی همواره نقش بسزایی در جوامع محلی و منطقه‌ای داشته‌اند، افزود: این جشنواره و گردهمایی‌ ها فرصتی را برای آنها فراهم خواهد کرد تا بازارهای عرضه محصولات خود را گسترش دهند.

حلیم با بیان اینکه حدود 5.6 درصد جمعیت کل عشایر کشور را عشایر استان اردبیل تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: اقتصاد درون‌زای عشایر سببرونق تولید به ویژه در حوزه کشاورزی و دامپروری استان و کشور می‌شود، که در حوزه شهرستان بیله‌سوار 15 هزار عشایر زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار