نوری خبر داد

نخستین جوجه عقاب طلایی در اسارت متولد شد

مسئول مرکز نگهداری حیات وحش پارک چمران کرج گفت: پرندگان شکاری که در اسارت زندکی می کنند قادر به تولید مثل نخواهند بود و تخم گزاری این جفت عقاب طلایی و تبدیل به جوجه شدن آن اتفاقی نادر است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیردل نوری مسئول مرکز نگهداری حیات وحش پارک چمران کرج اظهار داشت: بعد از تلاش کارکنان این مرکز، کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی موفق به تولید مثل این عقاب‌ها شدیم.

نوری افزود: پرندگان شکاری که در اسارت زندکی می کنند قادر به تولید مثل نخواهند بود و تخم گزاری این جفت عقاب طلایی و تبدیل به جوجه شدن آن اتفاقی نادر است.

وی گفت: با توجه به نظارت‌های دقیقی که بر روی این تخم ها صورت گرفت، کارشناسان تصمیم گرفتند که تخم ها در دستگاه قرار بگیرند و جوجه ها به این شکل متولد شوند که این اتفاق افتاد و در حال حاضر در فضای دیگری که برای این دو جوجه تهیه کردیم نگهداری می شود.

نوری گفت: هدف ما در مرکز نگهداری حیات وحش پارک چمران با حمایت های سازمان پارک ها و فضای سبز کرج تولید مثل از پرندگان شکاری و رها کردن آن ها در طبیعت است که بتوان به افزایش این پرندگان که نسل آن ها در حال انقراض است کمک کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار