خواص درمانی ریواس؛ نوبرانه تابستانی + اینفوگرافی

ریواس جزو گیاهانی است که ویتامین‌های موجود در آن می‌تواند سلامت بدن را تضمین کند. در اینفوگرافی زیر اهم این خواص را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کمتر کسی پیدا می‌شود که نوشیدن یک لیوان شربت ریواس خنک و تگری نیشابور را در فصل‌های گرم سال تجربه نکرده باشد چرا که مادر‌ها و مادربزرگ‌ها همیشه معتقد بودند ریواس حالمان را جا می‌آورد و در عین حال کلی فایده برای بدن دارد.

خواص درمانی ریواس؛ نوبرانه تابستانی + اینفوگرافی

البته فواید ریواس فقط به شربت ختم نمی‌شود و با این گیاه می‌توان خورش، آبگوشت، اشکنه، سالاد، کوکو و حتی لواشک هم تهیه کرد.

ریواس سرشار از عناصر معدنی و انواع ویتامین‌ها است و به هضم غذا کمک می‌کند. حال اگر کنجکاو شده‌اید که با سایر خواص و مضرات احتمالی این گیاه خوش‌رنگ و لعاب و دستورات غذایی آن آشنا شوید، به موارد زیر توجه کنید:

 ۱. کلسیم

کمبود کلسیم بر وضعیت جسمی و روحی تاثیر می‌گذارد. از طرفی گیاه ریواس سرشار از کلسیم بوده و می‌تواند در استخوان‌سازی و استحکام بدن نقش داشته باشد.

 ۲. لوتئین
ریواس حاوی ماده‌ای به نام «لوتئین» است که برای سلامت چشم و پوست افراد ضروری است. با توجه به اینکه افراد روزانه در معرض گرد و غبار قرار می‌گیرند، باید برای حفاظت از پوست و چشم خود مصرف ریواس را در اولویت قرار دهند.

 ۳. ویتامین K
دانشمندان بر این باورند مصرف این ویتامین برای سلامت کلی بدن حائز اهمیت است.

کمبود این ویتامین در بدن باعث می‌شود در صورت بروز کوچک‌ترین بردیگی بر روی بدنتان با خونریزی زیادی رو به رو شوید.

 ۴. کاهش وزن
ریواس در دسته سبزیجات کم‌کالری قرار داشته و مصرف آن برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می‌تواند تاثیرگذار باشد، زیرا این گیاه با بالا بردن سوخت و ساز بدن به کاهش وزن کمک می‌کند.

 ۵. درمان آلزایمر
مصرف ریواس از اکسیداسیون سلول‌های مغزی جلوگیری می‌کند و با تحریک سلول‌های این عضو حیاتی بدن، روند اختلال‌های شناختی از قبیل آلزایمر را کند می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار