تأکید دکترین جدید هند بر فضای سایبری در طول جنگ

به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، هند به آماده‌سازی نظام‌مند خود، در سه حوزه‌ی فضا، محیط سایبری و عملیات ویژه، نیازمند است.

تأکید دکترین جدید هند بر فضای سایبری در طول جنگبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطاتگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هند در دکترین جدید خود، بر تقویت توانمندی‌ها در حوزه‌های فضا، محیط سایبری و عملیات ویژه‌ی کشور، تأکید بسیاری دارد. هدف اساسی این اقدام، حمایت و تقویت ضمنی توان نظامی این کشور، خواهد بود. تدابیر یادشده، می‌تواند به یکپارچگی نیروهای مسلح، در حوزه‌های نامتعارف و هوا، زمین و دریا نیز، کمک شایانی کند.

 
این امر، موضوع اساسی «دکترین مشترک نیروهای مسلح هند» است که اخیراً، از سوی سونیل لنبا (Sunil Lanba) رئیس ستاد کارکنان نیروهای مسلح هند، منتشرشده است. متن این راهبرد، ایجاد سازمان دفاع سایبری را نخستین گام لازم برای دستیابی به توسعه‌ی یادشده، می‌داند. این در حالی است که سازمان دفاع سایبری و یگان عملیات ویژه‌ی این کشور، در حال حاضر، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.


فضای امنیت هند، با برخی چالش‌ها و مسائل مزمن، عجین شده است. از جمله این بحران‌ها، می‌توان به تغییر معادلات در جغرافیای سیاسی، افزایش ابراز وجود قدرت‌های نوظهور، بی‌ثباتی منطقه‌ای و گسترش افراط‌گرایی اشاره کرد. حال باید دید که راهبرد جدید تا چه حد می‌تواند خروج هند از مخاطرات پیش رویش را تسهیل کند.
 
 منبع: سایبربان
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.