روحانی در برنامه تبلیغاتی رادیو ایران:

نقد رئیس جمهور آزاد است/ برخی فکر می‌کنند با انتقاد جایزه می‌گیرند/ مدیریت مذاکرات، مهار تورم و تولید را شخصا برعهده داشتم

نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه می‌دانند که نقد دولت و رئیس جمهور آزاد است و حتی جایزه هم می‌گیرند و این نشان از یک فضای خوب دارد زیرا مردم احساس نمی‌کنند که اگر از مسئولین انتقاد کردند فردا احضار و یا دستگیر می‌شوند.

نقد رئیس جمهور آزاد است/ برخی فکر می‌کنند با انتقاد جایزه می‌گیرند/ مدیریت مذاکرات، مهار تورم و تولید را شخصا برعهده داشتمبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین برنامه تبلیغاتی خود در رادیو ایران اظهار داشت: خدمت همه مردم عزیز ایرانمان از مرد و زن، پیر و جوان ، شهر و روستایی سلام عرض می‌کنم و امیدوارم در این روزهایی که روزهای سرنوشت سازی برای ملت و کشور ماست اوقات بسیار خوبی داشته باشند.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: 4 سال پیش زمانی که من برای اعتماد مردم برنامه خودم را به ملت ایران عرضه داشتم به وضوح گفتم که کشور در صورتی از مشکلات فاصله می‌گیرد که مسیر ما مسیر اعتدال باشد.

روحانی تصریح کرد: افراط و تفریط و خشونت نتوانسته باعث خوشبختی هیچ ملت و پیشرفت هیچ کشوری شود.

وی گفت: اسلام اعتدال و اسلام رحمانیت اساس و پایه برای حرکت درست ملت بزرگوار ما است.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: همچنین به مردم عرض کردم که صاحب این کشور ملت است. ما باید در چارچوب قانون اساسی ، قانون مصوب و همچنین خواست مردم مدیریت جامعه را بر عهده بگیریم.

روحانی عنوان کرد: در سال 92 آن زمانی که با هم کار را آغاز کردیم با مشکلات فراوانی مواجه بودیم اما در عین حال امیدهای زیادی هم داشتیم.

وی بیان داشت: من از آغاز معتقد بودم با آن امیدها، تلاش‌ها، هم‌بستگی‌ها و هماهنگی‌ها می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. ما آن زمان با بیکاری رنج‌آوری نسبت به جوانان و جامعه‌مان مواجه بودیم. در حالی که در 8 سال گذشته می‌شد کاری کرد که همه جوانانی که متولدین دهه 60 بودند و در اواسط دهه 80 می‌بایست به شغل و کار می‌رسیدند به اشتغال برسند. متاسفانه در زمینه اشتغال و شغل جوانان کار زیادی انجام نشده بود.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: شرایط کشور از لحاظ تورم نگران کننده بود. مردم با تورم روزانه و ساعتی مواجه بودند هر روز در فکر آن بودند که اجناسی را بخرند و انبار کنند برای اینکه احساس می‌کردند در روزهای بعد کالاها گران‌تر خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: تولید کشور در حالت رکود قرار داشت. کارگاه های ما از تولید باز ایستاده بودند، قدرت خرید مردم کم شده بود. برای اینکه این موضوع روشن شود باید بگویم اگر در سال 86 درآمد یک فرد 1 میلیون تومان بود قدرت خریدش در سال 92 به 800 هزار تومان تقلیل پیدا کرد و از این بالاتر روستاییان ما شرایط سخت‌تری را می‌گذراندند و به جای 1 میلیون تومان سال 86 در سال 92 قدرت خرید آنان 600هزار تومان بود. مردم توان و قدرت خرید نداشتند و همین موضوع یکی از دلایل رکود شده بود.
 
نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: در کنار این مسائل مردم احساس امنیت نمی‌کردند. قطعنامه‌هایی بالای سر مردم بود مخصوصا قطعنامه 1929 که شرایط کشور را در مرز بحران قرار داده بود و مردم ما نسبت به ماه‌ها و سال‌های آینده خودشان اطمینانی نداشتند به همین دلیل در آغاز امر لازم بود در 5 مورد مهم سریعا به تصمیم‌گیری و اقدام و عمل برسیم.

روحانی خاطر نشان کرد: مورد اول در مورد مذاکرات هسته‌ای بود که باید با دنیا وارد گفتگو می‌شدیم و شرایطی که هر روز مردم در انتظار تحریم جدید بودند باید متوقف می‌شد، درحالی که مردم در انتظار تحریم های بیشتر بودند و در حصر قرار داشتند، باید حصر را می‌شکستیم تا زمینه تحریم از دست و پای مردم برداشته می‌شد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: اقدام دوم این بود که برای مهار تورم که افسار گسیخته شده بود تدبیری اندیشیده شود و در مسئله سوم درباره تولید کارگاههای تولیدی به حرکت در بیایند. 

روحانی با بیان اینکه مردم می‌بایست ارتباط آسان‌تری با دنیا برقرار می‌کردند تصریح کرد: بالاخره توانستیم درباره این موضو‌ع‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

وی افزود: به دلیل اینکه سه موضوع اول اهمیت ویژه‌ای داشت مدیریتش را شخصا بر عهده گرفتم و در هفته دو تا سه بار درباره مذاکرات هسته‌ای جلسه برگزار کردم.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه در هر هفته دو بار نیز جلسه اقتصادی برگزار کردیم افزود: مسئله ارتباط جوانان و ملت با دنیا را به وزارتخانه مربوطه یعنی وزارت اطلاعات سپردم تا مردم برای تماسشان با جهان و به دست آوردن اطلاعات احساس نگرانی نداشته باشند. 

 روحانی اظهار کرد: خوشبختانه در همان ماه‌های اولیه و در همان 100 روز اول در همه این زمینه ها قدم‌های اول را برداشتیم که گزارش آن را در اوایل آذر ماه 92 به اطلاع مردم رساندم.

وی یادآور شد: در زمینه مذاکرات هسته‌ای در آذر 92 به یک توافق موقت رسیدیم و طبق آن دیگر به تحریم‌ها افزوده نشد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه در برخی از موارد نیز تحریم‌ها برداشته شد و ایران با 6 قدرت بزرگ برای یک توافق نهایی تصمیم گرفتند که مذاکرات خود را ادامه دهند افزود: شرایط لازم برای فعالیت اقتصادی آماده شد.

روحانی با اشاره به اینکه این روزها صحبت زیادی درباره اشتغال جوانان می‌شود و این دغدغه و نگرانی به حقی است گفت: ما از روز اول می‌دانستیم یکی از مشکلات بزرگمان در سال‌های پیش رو مسئله اشتغال است و به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در سال 92 و 95 نسبتا اشتغال مناسبی داشتیم خاطر نشان کرد: هر سال حدود 640 هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد کردیم که اگر در 8 سال قبل هم سالی 600 هزار شغل درست می‌شد امروز دیگر مشکلی به نام مشکل اقتصاد وجود نداشت.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: لازم می‌دانم به ملت بزرگوار و عزیز اعلام می‌کنم مشکلات و مسائل جامعه با حرف و شعار حل نمی‌شود، ما اگر اشتغال برای جوان‌هایمان می‌خواهیم اولین قدم ما این است که سرمایه‌گذاری‌ها افزوده شود. پول‌ها از دلالی به سمت سرمایه‌گذاری و بنگاه‌های اقتصادی هدایت شود.

روحانی با بیان اینکه با کلام و سخن شغل ایجاد نمی‌شود تاکید کرد: برای اینکه سرمایه‌گذاری ایجاد شود نیاز به امنیت است و مردم باید نسبت به فردای کشورشان مطمئن باشند.

وی ادامه داد: دلیل توقف سرمایه‌گذاری در سال‌های قبل از 92 این بود که مردم نمی‌دانستند در ماههای بعدی با چه مشکلات و تحریم‌هایی احتمالا مواجه خواهند شد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: قبل از سال 92 لحن سخن برخی از مسئولان کشور ما با دنیا لحن تقابل و جنگ بود، البته آنها نیز با ما اینگونه صحبت می‌کردند.

روحانی افزود: پیام من از روز اول به دنیا این بود که با ملت و کشور ایران با زبان تکریم حرف بزنیم با زبان تحقیر حرف نزنید، لذا زمانی مذاکرات هسته‌ای در مسیر درست قرار گرفت که دنیا پیام ما را اخذ کرد.

وی گفت: اگر ما برای جوانمان شغل می‌خواهیم باید زمینه برای سرمایه‌گذاری آماده شود مردم به سادگی سرمایه خود را روی زمین نمی‌گذارند و ترجیح می‌دهند برای سود بیشتر به سمت دلالی بروند.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: ما امروز بعد از سه سال و نیم اعتمادی را در داخل کشور و در سطح جهان به وجود آوردیم که مثلا برخی افراد برای خرید هواپیما سرمایه‌گذاری کردند و فاینانس انجام دادند.

روحانی با بیان اینکه اقساط هواپیماهای خریداری شده 18 ساله است یادآور شد: یک سرمایه‌گذار خارجی پولی را در اختیار ما قرار داده که اقساطش در طول 18 سال آینده پرداخت خواهد شد، بنابراین این موضوع یعنی اعتماد جهان به ایران و اعتماد مردم نسبت به سرمایه‌گذاری‌ و آینده‌شان.

وی خاطر نشان کرد: در هر استانی که سفر کردم از کار آفرینان داخلی و افرادی که اهل آن استان بودند و در خارج از کشور زندگی می‌کردند دعوت کردم و با آنها جلساتی را برگزار کردم و همه آنها در ان جلسات اعلام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ کردند و برخی از قول‌هایی که در آن جلسات داده شد اجرایی شده است.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه بعضی‌ها از کلمه افتتاح خوشان نمی‌آید و فکر می‌کنند اگر این روزها ما به استانی سفر می‌کنیم ده‌ها پروژه بزرگ آماده افتتاح است گفت: آنان فکر می‌کنند که ما دیروز تصمیم گرفتیم و امروز می‌خواهیم افتتاح کنیم.
 
روحانی افزود: یک بنگاه تولیدی بزرگ که می‌خواهد افتتاح شود سال‌ها زمان برده است. ما ورزشگاهی را در شیراز افتتاح کردیم که شروع کلنگ زدن این ورزشگاه 20 سال گذشته بود. 80 میلیارد خرج این ورزشگاه بود و 12 میلیارد در طول سال‌های قبل داده شده بود، 68 میلیارد این دولت اعتبار گذاشت و این ورزشگاه افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این ورزشگاه تبدیل به معضلی برای مردم شیراز شده بود که چرا این ورزشگاه 50 هزار نفری چرا همیشه نیمه‌کاره مانده است و افتتاح نمی‌شود گفت: افتتاح به معنی اعتماد مردم است، اعتماد به معنای سرمایه‌گذاری است. افتتاح بدین معناست که ما در مسیر درست قرار داریم.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه در طول سالهای گذشته پروژه‌های مختلفی افتتاح شد خاطر نشان کرد: تولید مواد پتروشیمی در طول 3 سال و نیم گذشته 9 میلیون تن افزایش پیدا کرد. در آمد صادرات ما در پتروشیمی 5 و نیم میلیارد دلار اضافه شده است پس اولین شرط برای اشتغال اعتماد برای سرمایه‌گذاری است که باید اعتماد کنند سرمایه‌گذاری انجام دهند.

روحانی گفت: دومین مسئله درباره اشتغال اهمیت فناوری است، ما برخی بنگاه‌ها را داریم که آنها نیمه تعطیل هستند و تصمیمی هم برای راه اندازی آنان نباید بگیریم برای اینکه تجهیزات آنها کهنه شده و برای سالها قبل است. در سال 95 که 24 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط توانستند از بانک ها تسهیلات بگیرند 70 درصد آنها قبل از این دولت متوقف شده بود.

وی ادامه داد: وقتی تجهیزات کارخانه‌ای کهنه می‌شود اگر راه‌اندازی شود نیز نمی‌تواند با دنیای امروز رقابت کند. محصول ما باید رقابتی باشد تا بتواند پایدار بماند.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: ما به افتتاح پایدار نیاز داریم و سرمایه‌گذاری می‌خواهیم که برای اشتغال پایدار جوانانمان باشند.

روحانی گفت: برای فناوری ما نیاز به تاسیس شرکت های بنیادین داریم، در این دولت هم 3 هزار شرکت دانش بنیان مجوز فعالیت گرفتند. در آمد این شرکت های دانش بنیان در سالهای گذشته 30 هزارمیلیارد دلار بوده است.

وی تصریح کرد: کسانی که با اینترنت میانه خوبی ندارند، خوب است بدانند در سال گذشته 100 هزار شغل از طریق فناوری اطلاعات به وجود آمد.

نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: امروز مشاغل زیادی از طریق اینترنت به وجود می‌آید و برخی از روستاییان عزیز ما از طریق شبکه‌های اجتماعی گردشگر را برای روستای خودشان جذب می‌کنند و برخی از روستاییان عزیزما بسیاری از صنایع دستی خود را صادر کرده و می‌فروشند، 27 هزار روستای ما در این دولت به اینترنت مجهز شدند و کار بزرگی برای روستاهای ما انجام شده و کارهای بزرگتری برای روستاهای ما باید انجام بگیرد.

روحانی ابراز خوشحالی کرد که امروز می‌تواند به روستاییان ایران اعلام کنم که هیچ روستای 10 خانواری وجود ندارد مگر اینکه برق دارد، هیچ روزهای 20 خانواری وجود ندارد مگر اینکه برای آبرسانی تلاش شده باشد اکثر روستای ها ما در حال حاضر در حال استفاده از گاز هستند، در این دولت تاکنون حدود 9 هزار و تا پایان آن تا حدود 10 هزار روستای ما از نعمت گاز استفاده خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه شرط اشتغال فناوری،‌ مدیریت،‌ بازار خرید و بازار صادرات است، گفت: ما در سال 94 با یک مشکلی مواجه شدیم و آن اینکه برخی بنگاههای ما فعالیت می‌کردند کار و تولید داشتند اما همه محصولات آنها در انبار ذخیره شده بود،‌ زیرا مردم قدرت خرید نداشتند.

وی افزود: ما باید قدرت خرید را در مردممان ایجاد کنیم و بازار صادراتی در دنیا برای خودمان بگیریم.

نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چگونه می‌توان بازار صادراتی داشت شرط آن را ارتباط با دنیا برشمرد و بیان داشت: من  4 سال پیش به مردم قول دادم  نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان خواهیم داشت.

روحانی با بیان اینکه ما تعامل سازنده را با دنیا شروع کردیم صادرات غیر نفتی را در حال افزایش عنوان و شرط افزایش اشتغال را انجام برنامه‌ریزی خواند و گفت: ما برنامه‌ریزی بسیار خوبی را از سال گذشته شروع کردیم و در شورای عالی اشتغال در 5 بهمن سال گذشته طرحی را تحت عنوان کارورزی به تصویب رساندیم و این طرح ر ا در 2 استان به عنوان نمونه اجرا می‌کنیم تا اشکالات این طرح را ببینیم.

وی گفت: در این طرح جوانان ما برای کارآموزی و کارورزی دعوت می‌شوند و جوانهایمان برای 4 تا 6 ماه کمک دریافت می‌کنند آموزش می‌بینند و همزمان در بنگاه‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند و اگر آن بنگاه‌ها کارآنها را پسندیده در آنجا مشغول به کار می‌شوند.

نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: آمار در خصوص آنچه که در این دو استان تجربه کردیم می‌گوید وقتی افراد آموزش دیده را به بنگاه‌ها می‌فرستیم 70 درصد آنها جذب می‌شوند.

روحانی طرح کارورزی را اولین طرح دولت دوازدهم معرفی کرد و بیان داشت: علاوه بر آیین‌نامه‌ها و اجرایی شدن این طرح برنامه‌ریزی و فکر کرده‌ایم که این طرح اولین اقدامی خواهد بود که مردم آن را مشاهده می‌کنند.

وی شرط ایجاد اشتغال را جذب سرمایه خواند و اظهار داشت: من از همین جا به ملت بزرگوار و عزیز ایران می‌گویم که در سایه توافق هسته‌ای و برجام از امسال درآمد ما از نفت و سایر محصولات وابسته به نفت که در حال صادر کردن آن هستیم 20 میلیارد دلار بر درآمد کشور افزوده می‌شود.

نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه  تصمیم‌گیری برای اشتغال در اولین مرحله اشتغال می‌خواهد بیان داشت: ما از این 20 میلیاردی که به درآمدمان افزوده شده می‌توان به مردم عزیزم بگویم که از امسال به بعد سالی 15 میلیارد دلار از صادرات نفتی و سایر فرآورده‌های آن 15 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی خواهیم ریخت و این بدان معنا است که در چهار سال دولت دوازدهم 60 میلیارد دلار به صندوق توسعه ریخته می‌شود و از این پول باید اهرم کنیم برای اینکه بانک ها هم بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و دولت هم از بودجه خود سرمایه‌گذاری کند و آن وقت است که می‌توانیم از سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما می‌توانیم 140 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در کشور بیاوریم تاکید کرد: این سرمایه است که می‌تواند اشتغال ایجاد کند.

نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از همین‌جا به مردم عزیز می‌گویم که راه اشتغال جوانان در دو زمینه بیشتر باید کار کنیم بیان داشت: این امر اشتغال بیشتری را برای ما ایجاد می‌کند که یکی از آنها صادرات غیر نفتی است که باید افزایش یابد که در طول این سالها همواره در حال افزایش بوده سالهای نفتی را به دو برابر افزایش دهیم.

روحانی گفت: صادرات نفتی ما حدود 50 میلیارد دلار است و این 50 میلیارد دلار باید به 100 میلیارد دلار برسد و این کار شدنی است.

وی با اشاره به یکی از سفرهای خود به آسیای دور گفت: در کشوری مانند ویتنام، تایلند ، مالزی دیدم که صادرات آنها در سال حدود 200 میلیارد و وارداتشان هم حدود 200 میلیارد است و این یعنی در مجموع 400 میلیارد دلار صادرات و واردات دارند پس ما چرا نباید داشته باشیم.

نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما آنکاری که نیاز بود انجام بدهیم، فضا را آماده کرده و مردم را امیدوار کنیم انجام دادیم و اگر این امیدی که در میان مردم است به خاطر این است که همه کمک کردند آنهایی که مخالف دولت هستند هم به خاطر کشور و ملت کمک می‌کردند و می‌آمدند در کنار دولت بذر یاس در میان مردم نمی‌افشاندند.

روحانی با بیان اینکه نمی‌شود مردم به دولت منتخب خودشان امید نداشته باشند و آن وقت به نظام امید داشته باشند گفت: اگر ما مردم را از دولت منتخب مردم که مورد حمایت مردم است مایوس کنیم معنی آن این است که مردم را از نظام هم مایوس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بدون تسهیل فضای ارتباطات نمی‌توان در میان جوانان نشاط آورد گفت: مگرما می‌توانیم همه چیز را ببندیم و جوانان ما دارای نشاط باشند مگر ما می‌توانیم زیرساختهای اینترنتی را تقویت نکنیم و در انتظار نشاط در میان جوانمان باشیم.

نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز می‌بینیم که در کشور ما علی رغم فشارهایی که بر دولت بود ایستادگی کرده و زیرساختها را آماده کرده و فیبر نوری را به اقصی نقاط کشور رسانده تا مردم بتوانند از این امکانات استفاده کنند و با استفاده از این امکانات می‌تواند اشتغال را به وجود آورد.

روحانی با بیان اینکه مگر می‌شود ما به فکر اشتغال و رونق اقتصادی و تولید باشیم و آن وقت در کشور اجازه ندهیم اقتصاد رقابتی شود.

وی ادامه داد: نباید کار آفرینانمان را بترسانیم نباید سرمایه داخلی و خارجی را بترسانیم و رقابت ما باید رقابتی سالم ومنصفانه باشد! نمی‌شود که یک بنگاه اقتصادی پشتوانه‌اش یک پشتوانه سیاسی عظیم و پشتوانه امنیتی داشته باشد و دیگران را دعوت به حضور در اقتصاد کنیم.

نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از بنگاههای اقتصادی که به دستگاههای امنیتی وصل هستند به نقاط مرزی بروند و فضای مرکزی کشور را برای سرمایه کذاران و کار آفرینان و جوانان باز بگذارند.

روحانی با بیان اینکه نمی‌توان بر مردم سخت گیری کرد و آن وقت امید به ارتقای اشتغال و تولید کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه داشت.

وی با بیان اینکه به خاطر کمتر بحث شدن در مورد تورم خوشحالم گفت: مردم می‌بینند که تورم مهار شده و ما به تورم تک رقمی رسیده‌ایم و ملت ما امیدوار به آینده است و به همین دلیل در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کند و امروز جوانان ما کاملا آگاه هستند که عده‌ای نباید از دفاع مقدس برای حزب و گروهشان استفاده کنند و ما اینگونه نمی‌توانیم افراد را به دین دعوت کنیم زیرا دین فرای احزاب است.

نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رهبری فرای احزاب است اظهار داشت: ما چگونه می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم؟ اشتغال برای حزب خودمان؟ اشتغال فقط برای مردها و یا اشتغال گسترده؟ اشتغال برای شهری‌ها یا برای روستاییان ؟

روحانی تاکید کرد: ما در پی ایجاد اشتغال گسترده در کشور هستیم و برای اشتغال گسترده باید صادرات غیر نفتی‌مان را افزایش دهیم و باید در زمینه گردشگری و توریسم که یکی از صنعت‌های مهم است و اشتغال درست می‌کند و تصمیم دولت در این است که سالانه یک میلیون نفر بر گردشگری کشور افزوده کند و اگر ما بتوانیم گردشگران خارجی را جذب کنیم و سالانه یک میلیون نفر بیشتر گردشگر خارجی جذب کنیم شما ببینید چقدر اشتغال در جامعه ما درست می‌شود.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه ما زیربناهای گردشگری را در این دولت آماده کردیم اظهار داشت: هتل‌های 4 ستاره، جاده‌ها، راه‌آهن و نارگان هوایی را نوسازی کردیم. اگر می‌خواهیم گردشگر به ایران بیاید باید ناوگان را نوسازی کنیم. ما 160 لوکوموتیو وارد کردیم .

روحانی در راستای اقدامات دولت برای جذب گردشگر خارجی گفت: ما هزاران واگن باری و مسافربری وارد کردیم و اکنون نیز در حال وارد کردن آن هستیم تا بتوانیم زیر ساختها را برای جذب گردشگری آماده کنیم .

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اشتغال در سایه گردشگری به وجود می‌آید گفت : ما در زمینه تولید و اشتغال و گردشگری قدم خوبی برداشتیم و امروز باید فعالیت خودمان را برای ریشه کنی فقر در این جامعه ادامه دهیم.

روحانی با اشاره به اینکه باید کاری کنیم تا قدرت خرید را افزایش دهیم گفت: در این مدت تلاش کردیم حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم و آنهایی که حقوقشان بالا نبوده افزایش بیشتری پیدا کنند و مردم بدانند ما در آغاز سال 96 دریافتی خانواده‌هایی که مشمول بهزیستی و کمیته امداد هستند رابه بیش از 3 برابر افزایش دادیم و امروز دریافتیها در 96 نسبت به 92 بیش از سه برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حقوق کارمندان نسبت به سال 92 بیش از دوبرابر افزایش یافته است اظهار داشت: ما حقوق بازنشستگان را افزایش دادیم و کمترین دریافتی بازنشستگان در سال جدید بیش از 1 میلیون تومان است.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه ما     ما این مسیر را ادامه خواهیم داد گفت: در کنار زندگی مردم و اقتصاد باید آرامش لازم را به وجود آوریم و این کار با از بین بردن فضای امنیتی رقم می‌خورد.

روحانی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند که به امنیت کامل می‌رسند اظهار داشت: مردم باید حس کنند که امنیت کاملی در جامعه وجود دارد و اگر بخواهیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم باید دغدغه‌های داخلی را کم کنیم و باید همه مذاهب و اقواممان در داخل کشور احساس آسودگی و آرامش کنند و بدانند کشور به همه آنها تعلق دارد.

وی با بیان اینکه برای قرار گرفتن در مسیر کشور باید دانشگاههای ما امن بوده و لی امنیتی نباشد  تصریح کرد: خوشحالم که دیگر کسی برای برگزاری مراسم 16 آذر بحث نمی‌کند و همه می‌دانند که 16 آذر اجتماع دانشجویان است.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: امروز تفکرات مختلف در دانشگاهها احساس می‌کنند که می‌توانند  عقاید خود را بیان کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه آزادی مسئله اساسی برای ملت ما است گفت: مردم باید در همه زمینه‌ها احساس آزادی کنند و امروز مردم احساس می‌کنند باید در شرایط آرامتری زندگی کنند . همه می‌دانند که نقد دولت و رئیس جمهور آزاد است و حتی جایزه هم می‌گیرند و این نشان از یک فضای خوب دارد زیرا مردم احساس نمی‌کنند که اگر از مسئولین انتقاد کردند فردا احضار و یا دستگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم به وزارت کشورهم اطلاعات از روز اول دستور دادم که برای آزادی مردم، فقط در شرایطی که کسی جرم کند باید برخورد کند اظهار داشت: ما در زندگی مردم و حریم خصوصی آنها حق مداخله نداریم. حقوق شهروندی که یکی از وعده‌های من در سال 92 بود پیش‌نویس آن را در همان 100 روز اول تقدیم کردم  و در سامانه‌های ما در اختیار مردم قرار گرفت و به کمک حقوقدانان این منشور نهایی شد و من به همه دستگاههای اجرایی این دستور را ابلاغ کردم.

روحانی افزود: برای اینکه مردم بتوانند ا ز حقوق خودشان مطلع و برخوردار شوند و همه مردم احساس کنند که دارای عزت و کرامت هستند و عزت ملی مهمترین مسئله‌ای است که امروز ایرانیان داخل کشور و خارج کشور احساس عزت بیشتری می‌کنند و آنهایی که علیه ایران و مردم سخن می‌گفتند و ایران هراسی و اسلام هراسی را به راه انداخته بودند امروز زبانشان کند شده است چون می‌دانند امروز پرچمدار مبارزه با خشونت و تروریسم ایران است . ایران بود که در سازمان ملل متحد قطعنامه عاری از خشونت و افراطی‌گری را به تصویب رساند و این پرچم رابه دوش گرفت، امروز احترام ویژه‌ای برای کشور ما قائل است و این همه هیاتها و سران کشورهای خارجی که به کشور ما سفر کردند بعضی از آنها برای اولین بار و بعضی دیگر بعد از 14 سال سرمایه‌گذاری‌های که در کشورما شروع شده است.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری البته همان طور که رهبر گفتند امید ما به خدا و نگاه ما به آسمان است زیرا خدا روزی می‌دهد و ما امیدوار به لطف و رحمت خداوند هستیم ما نگاهمان به دستهای هنرمند جوانان عزیز ماست به آنهایی که روز به روز به فناوری‌ها افزوده می‌کنند اما در عین حال به دنیا ثابت کردیم که قدرت جذب سرمایه خارجی هم داریم و می‌توانیم که با کیفیت خارجی با هم در ایران تولید کنیم و 30 درصد آن را به خارج صادر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: الان خودروهای جدیدی که در کشور شورع به ساخت آن شده است 30 در صد آن که از این بعد تولید می‌شوند به خارج صادر می‌شوند و ما باید کاری کنیم که شهرهای مرزی ما به استانهای صادراتی تبدیل شود و اگر می‌خواهیم با قاچاق مبارزه کنیم باید این کار شروع شود.


روحانی بیان داشت: مردم ما می‌دانند که آغاز این دولت قاچاق کالا 25 میلیارد دلار بود و امروز قاچاق کالا به 12.5 میلیارد دلار رسیده است و این به این معنی است که 50 درصد قاچاق کالا کاهش پیدا کرده است و اگر می‌خواهیم برای همیشه قاچاق رخت بربندد راهش این است که استانهای مرزی ما استانهای صادراتی شوند، ما باید در استانهای مرزی برای صادرات سرمایه‌گذاری کنیم باید در شهرها وروستاهایمان که برای جذب گردشگر آماده‌اند آنها را یاری کنیم و این گردشگری و صادرات است که می‌تواند جامعه ما را متحول کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از مردم عزیز می‌خواهم همه دست به دست هم بدهیم و به آینده مان امیدوارباشیم وسرنوشتمان را در روز 29 اردیبهشت بسازیم زیرا ما با هم در طول سه سال و نیم گذشته ثابت کردیم مشکلات هرچه قدر بزرگ باشد قدر ت حل آن را داریم.

ما ادعا نمی‌کنیم همه مشکلات حل شده اما مشکلات کاهش یافته وامید و اطمینان دارم که این مشکلات را ریشه کن می‌کنیم ودر این مسیر حرکت نمی‌کنیم باید امیدمان را افزایش دهیم زیرا سرمایه ما سرمایه اجتماعی است دولت به مردم اعتماد کامل دارد و مردم هم به این دولت اعتماد دارند و این اعتماد کشور ما را می‌سازد و حماسه بزرگ ما انشالله در 29 اردیبهشت با صف‌های طولانی خواهد بود تا یک بار دیگر به دنیا اعلام کنیم اینجا سرزمین مردم سالاری دینی جمهوریت و اسلامیت است.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: روحانی ، انتخابات ، نامزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۱۴:۱۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
ای هموطن به هوش باش . آزموده را آزمودن خطاست . چشم باز کن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
روحانی اولین رییس جمهور ۴ساله ی ایران به امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود بر روحانی بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
داداچ اشتباه رئیس جمهور شدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
رای مایک کلام/رئیسی والسلام
Iran (Islamic Republic of)
صداقت
۰۱:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا درست میگوید رقابت اقتصادی منصفانه اگه دکتر روحانی رو بزارن به حال خودش و این قدر چوب لای چرخ دولت نزارن و این 4سال دیگر هم صبر کنن تمام مشکلات حل میشود نباید فراموش کرد تورم بالا و حتی تحریم نفتی که اگر ادامه پیدا میکرد کشور به فنا میرفت نباید فراموش کرد که دارو های خاص تحریم بود و چه انسانهای در ایران دچار مشکلات فراوانی شدن نباید فراموش کرد که اگه تورم افسار گسیخته ادامه میداشت کشور مثل کشور ونزوئلا میشد و باید برا ی خرید ی تخم مرغ ی کیسه پول میبردی به بقالی و......
Iran (Islamic Republic of)
a
۰۰:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقای روحانی خواهش میکنم دست از سر مردم بردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
در روستا وقتی بیکاریم و پول نداریم اینترنت به چه دردمون میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
بدبخت ما ها که ..... ببخشید تقصیر دولت قبله که من اینو نوشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
اینو چه به ریاست جمهوری
United States of America
دانشجو
۱۸:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
رکود را هم انداختید گردن دولت قبل؟ بابا شما خیلی...