وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران؛

همكارى و سرمايه گذارى مشترك با عراق در تمامی حوزه هاى پزشكى/ شركت در انتخابات براى ما حجت شرعى است

وزير بهداشت با بيان اينكه شركت در انتخابات حجت شرعى است، گفت: با عراق در تمامی حوزه های پزشکی همکاری خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيد حسن قاضى زاده هاشمى وزير بهداشت در حاشيه هجدهمين همايش آموزش پزشكى و جشنواره آموزشى شهيد مطهرى كه در سالن همايش هاى رازى برگزار شد،در جمع خبرنگاران با بيان اينكه انتخابات فرصت بسيار ارزشمندى براى همه ملت ها به ويژه مردم ايران است، گفت: ما با انقلاب اسلامى نظام شاهنشاهى را به نظام مردم سالارى تغيير دادیم و انتخابات فرصتى است كه تمام ايرانيان بايد از آن بهترين استفاده را كنند.
 
وى ادامه داد: در وهله اول حضور مهم است زيرا حضور يكپارچه موجب انتخاب دولت مقتدرى مى‌شود كه در منطقه و جهان از منافع ما حداكثر استفاده، پشتيبانى و حمايت را داشته باشد و از طرفى سرنوشت كشور كه سرنوشت انقلاب است، رقم مى خورد.
 
هاشمى عنوان كرد: اميدواريم با استعانت خدا و مردم ضمن توجه به تجربه اى كه در گذشته دارند، بهترين انتخاب را كنند چراکه انتخابات رئيس جمهور انتخابى است كه  هر كسي به ويژه ما مسلمانان بايد براى آن حجت شرعى داشته باشيم.
 
هاشمى تاكيد كرد: اميدواريم مطابق فرمايشات رهبر معظم انقلاب مردم در انتخابات حضور گسترده داشته و انتخاب شايسته اى براى تمدن كهن ايران و انقلاب اسلامى آن گونه كه شايسته كشور است، رقم زده شود.
 
وزير بهداشت با اشاره به سفر عراق گفت: اين سفر به منظور شركت در نمايشگاه دارو و تجهيزات پزشكى بود كه در عراق برگزار مى شود و حضور ما در اين نمايشگاه به نظر من قابل قبول بود اما عالى نبود زيرا اعتقاد دارم توانمندى هاى بخش خصوصى ما بيش از آن چه كه ما در اين نمايشگاه شاهد بوديم، است.
 
وى با بيان اينكه مابه طور كلى براى تعريف روابط گسترده با وزارت بهداشت عراق به اين كشور سفر كرديم، افزود: در همه زمينه ها اعم از بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش و سرمايه گذارى مشترك كه بتواند موجب استحكام روابط طرفين شود به عراق سفر كرديم.
 
هاشمى تصريح كرد: ما در چند سال گذشته به دوستانمان در عراق كمك هاى زيادى كرديم و اين كمك ها  تا زمانى كه از ما بخواهند مستمر خواهد بود علاوه بر اين مساله  علاقه مندى آن ها به طب و دانش و معارف جامعه پزشكى ما زياد است.
 
وزير بهداشت عنوان كرد: مردم عراق توانمندى هاى زيادى داشته و افراد با استعدادى هستند همچنين تاريخ غنى در حوزه پزشكى دارند و اميدواريم همه كشورهاى اسلامى به دوران اوج خود بازگردند.
 
هاشمى با اشاره به هجدهمين همايش آموزش پزشكى گفت: امروز دانشگاه هاى علوم پزشكى به ويژه آن دانشگاه هایی كه نوآورى و دستاوردى در حوزه آموزشى داشتند، ثمره زحمات يكساله خود را ديدند و برنامه هاى سال بعد در حوزه آموزش را به تصوير مى كشند.

وى ادامه داد: در دانشگاه هاى علوم پزشكى با دانش، مهارت و مهمتر از آن با رفتار سر و كار داريم و خوشحال هستیم كه امروز در مسير خوبى قرار گرفته و برون داد آن در سال هاى آتى نه تنها موجب ارتقای علمی از نظر پزشکی در كشور مى شود بلكه ما را از نظر مهارتى و رفتارى در مسير بهترى قرار مى دهد.

وزير بهداشت در پاسخ به سوال يكى از خبرنگاران درباره دورنماى پژوهشى در علوم پزشكى كشور گفت: ما رشد خوبى در اين حوزه داشتيم اما هرچه زمان مى گذرد رقابت سخت‌تر مى شود و در سه سال گذشته بيشترين رشد را در مقايسه با دانشگاه هاى غير علوم پزشكى در كشور داشتيم.

هاشمى با بيان اينكه از نظر پژوهشى در منطقه رتبه يك و در جهان در جايگاه شانزدهم در علوم پزشكى قرار داريم، افزود: بايد جايگاه بين المللى خود را ارتقا دهيم كه البته كار دشوارى است و در سال هاى آينده تلاش كنيم در كنار ثروت و كار آفرينى براى استفاده از پژوهش در كنار شركت هاى دانش بنيان جايگاه بهترى از نظر توليد علم در جهان كسب كنيم.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۲:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
خخخخخخخ
آخرین اخبار