کاهش سرمایه‌گذاری و اکتشافات نفتی در سال 2016

آژانس بین‌المللی انرژی ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت امنیت انرژی جهان، اعلام کرد سال گذشته میلادی سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفتی به شدت کاهش یافت.

کاهش سرمایه‌گذاری و اکتشافات نفتی در سال 2016به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس بین‌المللی انرژی روز پنجشنبه، ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت امنیت انرژی جهان اعلام کرد در سال گذشته میلادی سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفتی به شدت کاهش یافت.

آژانس بین المللی انرژی در بیانیه ای اعلام کرد در سال گذشته اکتشافات نفتی به دو میلیارد و 400 میلیون بشکه کاهش یافت؛ در حالی که طی 15 سال گذشته این رقم به طور میانگین حدود 9 میلیارد بشکه بود. همچنین، شمار پروژه‌هایی که تصمیم نهایی سرمایه‌گذاری را دریافت کرده اند، به پایین ترین سطح از سال های 1940 رسیده است.

این کاهش بر روی ذخایر منابع متعارف متمرکز می شود. طرح‌های جدید برای بهره برداری از منابع متعارف، حجم چهار میلیارد و 700 میلیون بشکه ای را شامل می شود که کاهش 30 درصدی طی یک سال را نشان می دهد.

از اواسط سال 2014 و سقوط بهای نفت به علت مازاد عرضه، شرکت‌های نفتی سرمایه گذاری‌های خود را در پروژه های جدید به شدت کاهش دادند. بازوی اقتصادی کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی طی ماههای اخیر درباره این پدیده ابراز نگرانی کرده است.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد در بحبوحه خطرات ژئوپلیتیک فزاینده در بسیاری از کشورهای مهم تولیدکننده نفت همچون ونزوئلا، چنین کاهش شدیدی در فعالیت این بخش، یک نگرانی بزرگ برای امنیت انرژی جهان تلقی می شود. این نهاد بین المللی هشدار داد انتظار می رود امسال نیز برای سومین سال متوالی، سرمایه‌گذاری‌ها در بخش اکتشافات میادین نفتی کاهش یابد.

در مقابل، آژانس بین المللی انرژی به انعطاف پذیری نفت شیست آمریکا اشاره و اعلام کرد در سال گذشته سرمایه گذاری ها در این بخش دوباره افزایش یافت، اما هزینه های تولید از سال 2014 به نصف رسیده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار