تبریز؛

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد داروخانه‌های بزرگ در استان

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت ایجاد داروخانه‌های بزرگ و توانمند در استان تاکید کرد.

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد داروخانه‌های بزرگ در استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسماعیل جبارزاده در همایش مجمع نمایندگان انجمن‌های داروسازان سراسر کشور در تبریز گفت: برخی از مصوبات انجمن‌های داروسازی از جمله انحصار صدور مجوز به فارغ‌التحصیلان داروسازی، موجب فرار سرمایه‌ها از این بخش شده است، در حالیکه برای ایجاد داروخانه‌های بزرگ باید سرمایه‌گذاران را به این بخش جذب کنیم.
وی با اشاره به وجود واحدهای مختلف داروسازی در استان، گفت: جامعه داروسازی و فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی باید در اداره این واحد‌ها نقش موثر داشته باشند که در این زمینه نیازمند ایده‌ها و روش‌های علمی و تخصصی هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۴۰۰ هزار مترمربع فضای درمانی در استان اجرا شده است، گفت: امروز وضعیت اسف‌بار گذشته مراکز درمانی استان بهبود یافته است.
وی افزود: امروز با اجرای طرح تحول نظام سلامت، این وضعیت بهبود یافته و اگرچه به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم، اما دیگر بیماران ما مجبور نیستند داروی آزاد بخرند یا تمام زندگی خود را برای هزینه درمان بفروشند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین خاطرنشان کرد: امروز خیرین ما نیز بخش عمده‌ای از نیازهای درمانی مردم را متقبل شده‌اند و نه‌تن‌ها خیرین، بلکه شهرداری تبریز هم در این حوزه ورود کرده است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار