ترامپ 5 هزار نیروی نظامی جدید به افغانستان اعزام می‌کند

مقامات مطلع آمریکایی به رویترز اعلام کردند:ترامپ در حال تدوین راهبرد نظامی جدیدی برای برون‌رفت از افغانستان است و قصد دارد مشکل را با افزودن چند هزار نیروی نظامی حل کند.

ترامپ 5 هزار نیروی نظامی جدید به افغانستان اعزام می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقامات مطلع آمریکایی می‌گویند دولت ترامپ در حال بررسی راهبرد ارتش این کشور در افغانستان است و احتمالاً این بررسی به افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان منجر خواهد شد.

این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود،در مصاحبه‌ای با رویترز گفته‌اند که هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده ولی صحبت بر سر افزایش 3 تا 5 هزار نیرو به نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان است.

در حال حاضر حدود 9 هزار نیروی آمریکایی در افغانستان حضور دارند که 7 هزار نفر این میان به آموزش نیروهای افغان و 1500 نفر به مبارزه با گروه‌های تروریستی مشغول‌اند.

بهمن ماه سال گذشته بود که «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت که برای برون‌رفت از بن‌بستی که در مبارزه با طالبان به آن برخورده، به چند هزار نیروی تازه‌نفس نیاز دارد.

از آغاز حمله آمریکایی‌ها به افغانستان در سال 2001 تاکنون، 2 هزار و 400 سرباز آمریکایی کشته و 17 هزار سرباز دیگر مجروح شده‌اند.

آمار به روز شده‌ای از تعدد شهروندان افغانستانی کشته شده در این سال‌ها در دست نیست ولی ناظر حقوق‌بشر سازمان ملل تا پایان سال 2014 میلادی گزارش می‌داد و اعلام کرده بود که مجموعاً 35 هزار و 617 شهروند افغانستانی از آغاز حمله آمریکایی‌ها، کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار