کاخ سفید: حصول توافق تجاری با انگلیس پس از برکسیت، اولویت چندانی نخواهد داشت

گزارش‌ها حاکی از تغییر سیاست دولت ترامپ درخصوص اهمیت امضای معاهده‌های تجاری با انگلیس پس از برکسیت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، "ویلبر راس" – وزیر تجارت آمریکا – گفت حصول توافق تجاری با انگلیس پس از برکسیت – خروج از اتحادیه اروپا – برای دولت آمریکا اولویت پایینی خواهد داشت. 

وی انتخابات عمومی پیش روی انگلیس و مذاکرات بین لندن و اتحادیه اروپا را به عنوان مسائل پیچیده‌ای خواند که حصول هرگونه توافق تجاری میان واشنگتن و لندن را در اولویت پایین قرار می‌دهد.

اظهارات وزیر تجارت آمریکا همسو با گزارش‌های اخیر است که نشان می‌دهد دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – قصد دارد با اروپا توافق تجارت آزاد را به امضا برساند. این در حالی است که بوریس جانسون – وزیر خارجه انگلیس -- در ماه‌های گذشته، ادعا کرده بود آمریکا قصد دارد پس از برکسیت، با انگلیس به توافق برسد.

 بوریس جانسون ژانویه سال جاری میلادی، گفت پس از به قدرت رسیدن رئیس جمهور جدید آمریکا، انگلیس نخستین کشوری خواهد بود که با واشنگتن به قرارداد تجاری دست خواهد یافت. 

در آن زمان، به نظر می‌رسید دونالد ترامپ از سخنان جانسون حمایت کند. ترامپ گفته بود خواستار امضای سریع یک توافق تجاری با انگلیس است زیرا این توافق "برای هر دو طرف مفید خواهد بود."

هفته گذشته، یک منبع نزدیک به کاخ سفید به روزنامه تایمز انگلیس گزارش داده بود دولت ترامپ پی برده است توافق تجاری با اتحادیه اروپا نسبت به توافق با انگلیس برای منافع آمریکا اهمیت بیشتری خواهد داشت.

این منبع اعلام کرده است پس از آنکه آنگلا مرکل – صدر اعظم آلمان – ترامپ را قانع کرد بهتر است واشنگتن نخست با اتحادیه اروپا توافق تجاری به امضا برساند، نظر وی درباره اولویت معاهده‌های تجاری با انگلیس تغییر یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار