ساری؛

برگزاری مانور آموزشی انتخابات الكترونيكی در 8 شهر مازندران

مانور آموزشی انتخابات الكترونيكی در 8 شهر مازندران هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عليرضا يونسی معاون سياسی ، اجتماعی استانداری و رئيس ستاد انتخابات مازندران در جمع فرمانداران شهرهای مجری انتخابات الكترونيكی انتخابات شوراهای اسلامی شهر گفت: با توجه به اينكه برای اولين بار انتخابات شوراهای اسلامی 8 شهر به صورت الكترونيكی برگزار می شود ضرورت دارد تا مردم با شيوه رای دادن الكترونيكی آشنا شوند.

وی افزود : در اين راستا ضرورت دارد در قالب مانور آموزشی از هفته آينده دستگاه رای گيری الكترونيكی در نقاط پر رفت و آمد شهر مستقر و افراد به صورت عملی با دستگاه آشنا شده و رای دادن الكترونيكی را تمرين كنند .

معاون سياسی ، اجتماعی استانداری مازندران گفت: اين دستگاه با امنيت كامل طراحی شده و با بهره گيری از آن هم در اخذ رای و هم شمارش آرا تسريع خواهد شد .

یونسی همچنين پيشنهاد کرد مراكز دانشگاهی ، آموزش و پرورش و دستگاهها برای توسعه آموزش انتخابات الكترونيكی مساعدت جدی کنند.

وی تاكيد كرد : فيلم آموزشی راهبری و كاربری انتخابات الكترونيكی تهيه شده و به زودی در اختيار مجريان قرار می گيرد .

رئيس ستاد انتخابات استان گفت: تيزر مناسبی در زمينه انتخابات الكترونيكی تهيه شده كه به زودی از طريق شبكه های مجازی و صدا و سيمای به ويژه شبكه استانی منتشر خواهد شد.

یونسی با بیان اينکه 8 هزار نفر در انتخابات شورای اسلامی شهرهای مازندران عضو اصلی کرسی های شورا خواهند شد، افزود: در مازندران به ازای هر ۱۸۰ نفر يک نفر داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا وجود دارد و رقابت در شهرها تقريبا بين 7 نفر برای تصاحب يک صندلی و در روستاها تقريبا بين دو نفر برای تصاحب يک صندلی در شورا خواهد بود.

وی گفت : بيش از 50 هزار نفر نيروی انسانی در اين استان به منظور برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.