آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران:

کاندیدا‌ها باید آمارهای درست و قابل اثباتی به مردم ارائه دهند/رئیس‌جمهور باید قانون مدار باشد نه باند مدار

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مراقب باشیم در قضاوت هایمان غیرمنصفانه حرف نزنیم؛ ما حق نداریم کسی را که کاندیدای ما نیست، تخریب کنیم.

کاندیداها باید آمارهای درست و قابل اثباتی به مردم ارائه دهند/ مراقب باشیم در قضاوت هایمان غیرمنصفانه حرف نزنیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های امروز خود  با اشاره به اینکه دنیا لغزشگاهی است برای کسانی که عمل صالح ندارند، اظهار داشت: دنیا معبری است که قدم ها می لغزد.
 
وی با اشاره به اهمیت تقوا در دنیا افزود:  خود را در محضر خدا ببینید و اگر چنین شد با تقوا عمل می کنید و از لغزشگاه جانی سالم به در می برید.

آیت الله خاتمی با تشریح ابعاد سبک زندگی اسلامی ادامه داد: گفتار انسان باید صریح ، کم و مستند باشد و ساماندهی جان از ساماندهی زبان شروع می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه زبان 18 تا 200 آفت دارد، تصریح کرد: حرف باید خردورزانه و  زیبا باشد.

وی افزود: قران کریم نقطه مقابل قول سدید را قول زور می داند و زور به معنای باطل و حرف زور است. بی دلیل و بدون سند پاکان را متهم کردن ظلم است.

آیت الله خاتمی یاد آور شد: اگر درست حرف بزنیم جان ما به سامان و سلامت می رسد. فضای کشور فضای انتخاباتی است و خطیب جمعه هم نمی تواند از آن غافل باشد و این آیه متناسب با شرایط ماست.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران پیرامون انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: طبق آیات، گفتارها باید مستند و قابل اثبات باشد بنابراین کاندیداها و هواداران آنها در فضای انتخاباتی امروز کشور باید  قول سدید داشته باشند و تخریب و تهمت در حرف هایشان نداشته باشند و  آمارهای درست و قابل اثباتی به مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: امروز بعد از ظهر مناظره 6 کاندیداست و این مناظره باید مناظره طلبگی باشد که این مناظره استدلال محور و منطق محور است و عقده و کینه در آن نیست.
 
آیت الله خاتمی با بیان اینکه کاندیداها در مناظرات امروز مصلحت کشور را در نظر بگیرند تصریح کرد: کاندیداها بدانند اگر خروجی حرفی که می زنند تضعیف نظام باشد؛ حرام است.

وی ادامه داد: مناظرات امروز به خوبی نشان خواهد داد که چه کسی در شان نظام اسلامی است؛ مراقب باشیم در قضاوت هایمان غیرمنصفانه حرف نزنیم؛ ما حق نداریم کسی را کاندیدای ما نیست را تخریب کنیم.
 
خطیب نماز جمعه افزود: نکته سوم هم این فضای مجازی است که باید گفت در بعضی جاها این فضای مجازی حقیقی تر از هر فضایی است به صاحبان فضای مجازی کسانی که دین دارند می گویم قیامتتان را تباه نکنید، قرار نیست هر حرفی را که شنیدید بلافاصله منتشر کنید. در دروغ گویی آدم همین بس که هر چه را می شوند نقل کند و ببرد روی سایت و کانالش، هر حرف و تهمتی بی پروایانه در سایت ها آوردن خداپسندانه نیست. 
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد:  در این دوره از انتخابات، دشمنان ملت در رسانه هایشان حضور مصداقی پیدا کردند و می گویند به چه کسی رای بدهید و به چه کسی رای ندهید و پیداست که می خواهند مهندسی اجرایی کشور را با تبلیغاتشان عوض کنند.

آیت الله خاتمی بیان داشت:  رئیس جمهوری را باید انتخاب کنیم که برای رفع معیشتی مردم برنامه داشته باشد. او باید  نشاط کاری داشته و خستگی ناپذیر باشد و زود مایوس نشود. باور کنید دشمنان ما در حال یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستند و نظام اسلامی را هدف قرار دادند لذا باید کسی انتخاب شود که این جنگ را باور داشته باشد. حدود 20 سال است که حضرت آقا از تهاجم فرهنگی سخن می گوید بعضی ها هنوز باور ندارند و می گویند این تعامل فرهنگی است اگر کسی این مسائل را باور نداشته باشد در این عرصه ناموفق است.

وی عنوان کرد:  طی سالهای اخیر دشمنان از حالت تدافعی درآمدند و دارند تهاجمی عمل می کنند.  اهانت های آنان  یک نمونه تهاجم است، بنابراین رئیس جمهوری را باید برگزینیم که منطقش منطق امام باشد که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: ما رئیس جمهوری می خواهیم که اگر آمریکایی ها در هر سطحی اهانتی به این ملت کردند در همان سطح پاسخی محکم و دندانشکن بدهند. رییس جمهوری باید انتخاب شود که قاون مدار باشد نه باند مدار، نه حزب مدار، نه خویشاوند و قوم مدار ، قانون را ببیند و اجازه رانت خواری سیاسی و اجتماعی ندهد. در مبارزه با فساد و مفسدان منافذ فساد را ببندد  و با مفسد به طور قاطع برخورد کند.

خطیب موقت نماز جمعه خاطرنشان کرد: رییس جمهوری در شان این ملت است که تفکر ضد اشرافی گری و تفکر ضد تجمل داشته باشد. ساده زیست و خاکی و متواضع باشد و خودش را از جنس مردم ببیند. در حل مسائل کشور نگاهش به درون باشد و باورش شود این ملت توان حل مشکلات را دارند، از امکانات خارجی هم استفاده کند لکن تکیه گاهش  برای حل مشکلات این ملت خارج نباشد. رییس جمهوری در شان این مردم است که نه تنها زبان منتقدان سازنده را نبندد بلکه منتقدانی که انتقاد سازنده دارند را تشویق کند.

وی یادآور شد: رییس جمهوری انتخاب کنیم که همکاران شایسته داشته باشد. همکارانی که تعهد و تقوا و تجربه از جمله ویژگی های او باشد. رییس جمهوری در شان این ملت است که مانند این ملت ولایتمداری خود را در عمل نشان داده باشد و قانونا و شرعا مطیع و همراه ولایت باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدا این تریبون نماز جمعه را برای کشور ما حفظ کند واقعا" عادلانه ترین کلام در این تریبون گفته میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
كدام حرف راست؟ كدام آمار راست؟
مردم گيج شدن. يكي ميگه ١١ ميليون. اون يكي ميگه ١٦ ميليون.
آخرین اخبار