ربیعی در خطبه های پیش از نماز جمعه تهران؛

تولید، روح اقتصاد مقاومتی است/ جامعه تولید محور با سفته بازی پولدار نمی‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه تولید محور با سفته‌بازی پولدار نمی‌شود، گفت: کارگر و توجه به تولید دارای شرافت هستند و این مهم روح اقتصاد مقاومتی است.

تولید، روح اقتصاد مقاومتی است/ جامعه تولید محور با سفته بازی پولدار نمی‌شودبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران اظهار داشت: باید بتوانیم جمهوری اسلامی ایران را در رقابت بازارهای جهانی پرقدرت و با عظمت کنیم و برای این منظور باید بتوانیم در داخل کشور نیز از لحاظ تولید و کار خود را رو به جلو حرکت دهیم.

وی ادامه داد: حرکت رو به جلو به همراه قدرتمند شدن در جامعه تولید محور اتفاق می‌افتد؛ جامعه تولید محور نیز با سفته بازی پولدار نمی‌شود بلکه در چنین جامعه‌ای تولید و کارگر شرافت دارد و این مهم همان روح اقتصاد مقاومتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از رهبر معظم انقلاب سپاسگزاری می‌کنیم بابت اینکه 4 سال گفتمانی تولید کرده‌اند که امسال هر کس کاندیدای انتخابات شده از اشتغال صحبت می‌کند و این یعنی گفتمان اشتغال گفتمان حاکم در کشور شده و کارگران در چنین گفتمانی عزت می‌یابند.

وی افزود: تاکنون توانستیم حدود 2 میلیون شغل ایجاد کنیم اما به دلایل متعدد همچون باز شدن پنجره جمعیتی و تاخیر در ورود به بازار کار و غیره نیازمند ایجاد شغل بیشتری هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طرحی را دنبال می‌کنیم که سرمایه‌گذاری ها رشد اشتغال آور داشته باشند و ما برای پاسخ به پدیده رشد بدون اشتغال برنامه ده‌گانه طراحی کرده‌ایم.

ربیعی ادامه داد: برخی از برنامه‌های خود را در سال 94 و در 10 استان آغاز کرده‌ایم و همچنین برنامه جامع متکی بر مزیت های منطقه‌ای اشتغال را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رسیدگی به کارگران و بازنشستگان را مورد توجه قرار داده است، افزود: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداقل مزد را بر تورم پیشی دهیم و همچنین موضوع بیمه کارگران فاقد بیمه و بیمه سلامت برای حاشیه‌نشین ها را مورد توجه جدی قرار دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت خرید، دستمزد و تثبیت شغل را در سال های اخیر دنبال کرده‌ایم و توجه به اقتصاد مقاومتی نیز به‌طور جد مدنظر بوده است.

ربیعی تأکید کرد: راه نجات کشور ما تولیدگرا شدن است و این مهم در اقتصاد مقاومتی نهفته می‌شود و ما نیز همین مسیر را پیش رفته و دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه راه نجات جامعه زندگی با شرافت کارگر است، گفت: به‌دنبال این هستیم که هر ایرانی دفترچه بازنشستگی ندارد بازنشستگی ارزان قیمت بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سپاسگزار حمایت‌های رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی و تولید هستیم؛ ما برای بهبود امنیت شغلی و بهبود زندگی کارگران حرکت و تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام خدمت جناب ربیعی وزیر محترم رفاه اجتماعی
لطفا" یک نگرش حتی سطحی در تبعیض بین کارکنان رسمی کارگری سازمان بهزیستی با کارکنان کشوری خودتان بفرمائید. باسپاس
آخرین اخبار