ساری؛

بهره برداری کلینیک ویژه و اورژانس بیمارستانی در رامسر

کلینیک ویژه و اورژانس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد،کلينيک ويژه و اورژانس بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر با حضور دکتر قاسم جان بابایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ودکتر شریعت نژاد نماینده مردم رامسر و تنکابن مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

اورژانس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر در ۵۰۰ مترمربع فضای فیزیکی احداث و برای ساخت ساختمان ۸۰۰ میلیون تومان و تجهیز آن ۶۵۰میليون تومان هزينه شده است.

کلینیک درمانی ویژه رامسر نیز در مساحت ۷۵۰متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۳میلیارد تومان احداث شده است.

دکتر جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه بازدید و افتتاح این مرکز گفت : در سه سال گذشته ۳۰ میلیارد ريال برای تجهيزات بيمارستانی شامل لاپاراسکوپ، دستگاه سنگ شکن، راديولوژی ديجيتال، ۴ دستگاه همودياليز، ويدئواندوسکوپی وکولونوسکوپی، دستگاه بی خطرساز زباله های عفونی، ميکروسکوپ جراحی چشم وفيكو برای عمل لنز، خريد ونصب يك دستگاه راديولوژی پرتابل جديد و تخت و برانكارد جديد هزينه شده است.

وی افزود: بهبود استانداردهای فیزیکی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته درمدت سه سال گذشته بوده است که همه طبقات ساختمان اصلی بيمارستان و ساير بخش ها بازسازی ۳۵ ميليارد ريال هزينه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ساخت ساختمان اورژانس جدید و تجهیز آن با امکانات جدید و نوین به مساحت ۴۱۷مترمربع در دو طبقه با همکاری خیرین در این بيمارستان انجام شده گفت: افزايش هشت تخت به بخش اعصاب و روان، افزايش ۴ تخت به بخش دياليز به همراه دستگاه های مرتبط ودستگاه همودياليز، راه اندازی داروخانه شبانه روزی(۱۳آبان) دراورژانس بيمارستان، افزايش دوتختICU از۸تخت به ۱۰تخت همراه با تجهیزات مورد نیاز، مقیم کردن متخصصین دررشته های اصلی برای ارائه خدمات سریع، جذب متخصصین طب اورژانس برای ارائه خدمات تخصصی اورژانسی، رايگان کردن زايمان طبيعی از ديگر اقدامات درمانی در سه سال گذشته است.

جان بابایی از خرید دستگاه سی تی اسکن جدید به مبلغ دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان که موافقت نهايی آن صورت گرفته خبر داد و گفت :به زودی برای جا نمايی ونقشه های اجرايی آن اقدام خواهدشد.

در ادامه این مراسم دکتر قاسم جان بابایی و دکترشریعت نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی از مرکز جامع سلامت شیرود بازدید کردند.

این مرکز در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع در روستای شیرود راه اندازی شده است که برای احداث آن یک میلیارد تومان هزينه شده است.

در این مرکز خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه می شود و یک پزشک به صورت شبانه روزی مستقر است.

در دولت تدبیر و امید ۶۸ مرکز جامع سلامت در استان مازندران راه اندازی شده است که توانسته تا حدود زیادی مشکلات بخش درمان را برطرف کند.انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.