کرمانشاه؛

پایان حفاری تونل زاگرس بعد از 13سال

عملیات حفاری تونل زاگرس به عنوان بزرگترین تونل آبی کشور امروز (جمعه 8 اردیبهشت) با حضور وزیر نیرو در کرمانشاه پایان یافت.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حمید چیتچیان وزیر نیرو که امروز برای بازید از پایان عملیات حفاری تونل بلند زاگرس به کرمانشاه سفر کرد در حاشیه بازید از این تونل آبی گفت: طرح حفاری تونل زاگرس با طول ۴۹ کیلومتر که از ۱۳ سال پیش آغاز شده بود به رغم حساسیت‌ها وخطراتی که در زمان اجرای پروژه وجود داشت، امروز به لطف خدا به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه سهم استان کرمانشاه از طرح گرمسیری (انتقال آب از طریق تونل زاگرس) ۵۵ درصد می‌باشد، افزود: در فاز اول این طرح کار زراعت در بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی دشتهای غربی استان از طریق آبی که از این تونل جریان پیدا می‌کند، انجام خواهد شد که در نهایت این مقدار به ۱۲۰ هزار هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

چیتچیان با اشاره به اینکه تونل انتقال آب زاگرس بزرگترین تونل آبی کشور است، تصریح کرد: با رایزنی‌های که با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده قرار است بیشترین سهم آب این تونل به کشتهای گلخانه‌ای اختصاص یابد که از نظر اقتصادی بازدهی بالایی برای غرب کشور به همراه دارد.

وی یادآور شد: با به ثمر رسیدن این پروژه سالیانه حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب که قبل از این از کشور خارج می‌شد به اراضی گرمسیری کشور منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.