کرمانشاه؛

امنیت امروز مرهون رشادت شهداست

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب گفت: افتخار می‌کنیم امروز زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سرهنگ پاسدار مسعود قنبری افزود: در واقع این مراسم  افتتاحیه اردوهای راهیان نور در سال ۹۶ و تجلیل از رشادت‌های شهدای دفاع مقدس است.


صعود سراسری ۲۵ هزار تن از کاروان‌های راهیان نور، بسیجیان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب امروز (جمعه هشتم اردیبهشت) با رمز مقدس یا زهرا (س) برگزار شد.

عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته؛ صد‌ها اسیر و انهدام شمار زیادی تانک و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد. 

بازی دراز از مناطق مهم و راهبردی است که در بین شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب قرار دارد و ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غربی استان کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت‌های رزمندگان اسلام استفاده می‌کرد. 

در عملیات بازی دراز ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار