سازمان ملل: هر سه ساعت یک کودک در افغانستان قربانی جنگ می شود

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان گزارش داد: در سه ماه اول سال 2017 میلادی 2 درصد کودکان کشته و 5 درصد دیگر زخمی شده اند و این یعنی هر سه ساعت یک کودک در افغانستان قربانی جنگ می شود.

سازمان ملل: هر سه ساعت یک کودک در افغانستان قربانی جنگ می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «پال بارکر» رئیس دفتر بین المللی حمایت از کودکان روز جمعه در کابل گفت که کودکان به گونه ای فزاینده تبدیل به قربانیان نبردها در افغانستان شده اند و گروه های درگیر در جنگ باید در قبال این آمار نگران کننده پاسخگو باشند.

وی گفت که گزارش سازمان ملل نشان می دهد که از 2 هزارو 181 کشته و زخمی غیرنظامیان در سه ماه اول سال 2017 شامل 715 کشته و یکهزارو 466 زخمی، تلفات کودکان به رقم 735 تن شامل 210 کشته و 525 زخمی رسیده و این رقم 17 درصد نسبت به سال گذشته، افزایش نشان می دهد.

وی، از تمامی طرف های جنگ در افغانستان خواست که اجازه ندهند کودکان این چنین قربانی نبردها شوند.

بارکر گقت: کودکان همواره در افغانستان قربانی جنگ بوده اند و در ابعاد مختلف دچار آسیب شده اند، در حالی که آنان به جای قربانی شدن و جان باختن شایسته فراگیری دانش و حضور در مدارس هستند.

«مریم عطائی» سخنگوی دفتر بین المللی حمایت از کودکان در افغانستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت که آمارهای سه ماهه اول امسال تلفات کودکان در افغانستان تکان دهنده و نگران کننده است.

وی، از گروه های مسلح مخالف خواست تا هنگام بروز درگیری ها، کودکان را از صحنه نبرد دور نگه دارند تا کودکان بی گناه قربانی نبردها نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.