طوسی سرخود به ترکیه رفت،

غیاثی: بهتر است طوسی دو و میدانی را کنار بگذارد/ حدادی هنوز هم می تواند در دو و میدانی بدرخشد

سخنگوی سازمان تیم های ملی دو و میدانی گفت: طوسی از روزهای اوجش فاصله زیادی گرفته و با این رویه بعید می دانم در مسابقات بتواندکار خاصی انجام دهد، بهتر است طوسی دو و میدانی را کنار بگذارد

تیمور غیاثی در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد عملکرد ورزشکاران در دو مرحله اول مسابقات جایزه بزرگ چین اظهار داشت: به غیر از ثمری و قنبرزاده که توانستند سطح توقعات را برآورده کنند، سایر ورزشکاران نتوانستند آن چنان که باید رکوردهای خوبی را به ثبت برسانند.
 
وی افزود: متاسفانه رضا قاسمی در مرحله اول جایزه بزرگ آسیا دچار مصدومیت شد و به اجبار به ایران بازگشت. مریم طوسی هم مانند چند مسابقه گذشته با این که تمام امکانات لازم در اختیارش بود نتوانست نتایج مطلوبی را کسب کند و این موضوع اثبات می کند که وی از روزهای اوجش فاصله زیادی گرفته و با این رویه ای که او در پیش گرفته بعید می دانم در مسابقات پیش رو بتواند کار خاصی را انجام دهد، بهتر است طوسی دو و میدانی را کنار بگذارد.

غیاثی در ادامه گفت: پیش از شروع سال جدید مریم طوسی به فدراسیون آمد و از ما درخواست کرد تا برایش مربی خوب خارجی جذب کنیم که ما در جواب او اعلام کردیم در حال حاضر تونایی استخدام مربی خارجی را نداریم و بهتر است با مربی داخلی تمرین کند تا در‌ آینده تمام امکاناتی را که می خواهد در اختیار وی قرار دهیم.
 
وی ادامه داد: اما طوسی به توصیه مان عمل نکرد و بدون هماهنگی با هزینه شخصی خود به ترکیه رفت و درست پیش از رفتن به آن جا به ما گفت که می تواند زیر نظر مربی خارجی اش به‌ آمادگی بیشتری دست پیدا کند در‌ آینده نتایج بهتری را برای کشورمان کسب کند اما نه تنها چنین امری میسر نشد بلکه شاهد آن بودیم که این ورزشکار در مسابقات جایزه بزرگ آسیا در کشور چین با عملکردی ضعیف و دور از انتظار از کسب مدال بازماند.
 
غیاثی در ادامه تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است فردا نخستین مرحله لیگ طلایی دو و میدانی با حضور 6 نفر برجسته مواد 100 متر، 400 متر، 1500 متر، 5000 متر، 110 متر با مانع، پرش طول، پرش با نیزه، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک برگزار شود.
 
سخنگوی سازمان تیم های ملی دو و میدانی در ادامه بیان کرد: با توجه به نتایجی که علی ثمری در این یک سال اخیر در میادین برون مرزی برای کشورمان کسب کرده به آینده این پرتابگر امید زیادی دارم و مطمئنم روزی می تواند پرچم سه رنگ ایران را در مسابقات جهانی و المپیک به اهتزاز در بیاورد.
 
عضو کمیته فنی فدراسیون دو و میدانی در مورد نفرات اعزامی به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: در نشست هایی که با سایر اعضای کمیته فنی فدراسیون دو و میدانی برگزار کردیم سعی مان بر این بود تا نفراتی را به باکو اعزام کنیم که بتوانند با مدال های کسب شده جایگاه ایران را در جدول مدالی بازی ها ارتقا بخشند.
 
وی در پایان درباره وضعیت احسان حدادی تصریح کرد: شاید بیش تر مردم فکر کنند احسان حدادی در المپیک عملکرد مناسبی نداشته و شاید دیگر نتواند مانند گذشته مدال های خوبی را نصیب پرتاب دیسک ایران کند ولی آن ها سخت در اشتباه هستند زیرا او هنوز هم این قدرت را دارد که بتواند برای دو و میدانی کشورمان مفید باشد و این پتانسیل در وی وجود دارد تا چند سال دیگر نیز حدادی هنوز هم همچنان نام ایران را در میادین بین المللی مطرح کند.
 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.