هیات 15 نفره پارلمانی پاکستان امروز وارد کابل می‌شود

یک هیات ۱۵نفری متشکل از اعضای پارلمان پاکستان و وزرای این کشور، امروز برای یک سفر دو روزه به کابل می آیند.

هیات 15 نفره پارلمانی پاکستان امروز وارد کابل می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ایاز صادق؛ رئیس مجلس نمایندگان پاکستان ریاست این هیأت را به عهده داشته و قرار است با محمد اشرف غنی؛ رئیس جمهور، عبدالله عبدالله؛ رئیس اجراییه ، و رئیس پارلمان کشورمان ملاقات کند

در اعلامیه مجلس نمایندگان پاکستان آمده است که در ملاقات علاوه بر از سرگیری مذاکرات برای رسیدگی به مسایل مشترک میان دو کشور، در مورد بهبود روابط میان پارلمان افغانستان و پاکستان نیز صحبت خواهد شد.

مقامات پاکستانی گفته اند که هدف این سفر توسعۀ ارتباطات دو کشور در سطوح سیاسی و نظامی می باشد تا راه های حل برای بهبود روابط میان دو کشور همسایه پیدا شود.

در این سفر عبدالقطر بلوچ و میر حاصل بزنجو وزرای فدرال نیز همراه با هیأت این به کابل می آید که شامل نمایندگان تمام احزاب پارلمانی به شمول پیپلزپارتی و ام کیو ام می باشد.

آفتاب خان شیرپاو، عضو برجستۀ پیپلز پارتی پاکستان که در این سفر هیأت ۱۵ نفری را همراهی می کند به صدای امریکا گفت در این سفر که به دعوت رئیس جمهور افغانستان صورت می گیرد، تلاش می کنند حرف ها نمایندگان افغانستان را بشنوند و آن را به مقامات و نمایندگان مردم پاکستان انتقال دهند.

آقای شیرپاو گفت: "تنها با یک سفر همه مسایل حل نمی گردد و قرار است پس از این یک هیآت عالی رتبۀ افغان همراه با اعضای پارلمان آن کشور به دعوت پارلمان پاکستان به اسلام آباد بیاید."

حکومت افغانستان همواره استخبارات نظامی پاکستان را به حمایت از گروه های دهشت افگن در داخل پاکستان متهم کرده و می گوید که پالیسی خارجی پاکستان بیشتر توسط نظامیان آن کشور رقم می خورد.

آقای شیرپاو می گوید در برآورده ساختن هدف بهبود روابط دو کشور تنها نمایندگان و وزرای ملکی پاکستان سهم نداشته بلکه سطوح نظامی و نهاد های امنیتی آن کشور نیز سهیم اند.

آفتاب شیرپاو افزود"در هر دو کشور نه تنها در سطوح ملکی بلکه نهاد های امنیتی و نظامی این احساس ایجاد شده که خلای به میان آمده میان دو کشور را باید پر کنند و برای احیای امن به گونۀ مشترک کار کنند."

اما غفور لیوال سرپرست وزارت سرحدات و قبایل افغانستان می گوید که جانب حکومت افغانستان منتظر است ببیند که این هیأت پاکستانی چه حرف تازه یی از جانب اسلام آباد و نهاد های نظامی پاکستان با خود دارند.

آقای لیوال گفت پیام حکومت افغانستان از طریق این هیأت به مقامات پاکستانی مانند گذشته واضح است و آن اینکه هیچگونه "رابطۀ غیر مستقیم حکومت با گروه های دهشت افگن قابل تحمل نیست. باید فرق میان دهشت افگن خوب و بد از بین برود.

پاکستان باید مقابله با آن گروه هایی را که علیه افغانستان فعالیت می کنند، به عنوان یک اصل بپذیرد. پاکستان باید به جامعۀ جهانی ثابت سازد که جلو دهشت افگنانی را می گیرد که از پاکستان برای تخریبکاری به افغانستان می آیند."

آوا نوشت: این درحالیست که یک هیأت نظامی پاکستان نیز روز پنجشنبه از کابل دیدار کرد و روی مسایل دو جانبه مذاکراتی را با سرپرست وزارت دفاع و رهبریت نظامی افغانستان انجام داد.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار