افزایش فضای سرانه دانشگاه‌ها مهم‌ترین شاخص در ارتقا سطح کیفی آن

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ظرفیت پذیرش دانشجویان، فضای سرانه دانشگاه‌ها و رتبه علمی مدرسان دانشگاهی از جمله شاخص‌های مهم و تاثیر گذار در ارتقا سطح کیفی دانشگاه محسوب می‌شود.

لزوم ترویج شیوه جدید کمک آموزشی در دانشگاه‌های کشور
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم صبح امروز در مراسم دهه سرآمدی آموزش که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به راهکارهای افزایش آموزش در آموزش عالی اظهار داشت: برای ارتقای سطح کیفی آموزش در دانشگاه‌های کشور مدیران دانشگاهی و مسئولان نهاد بالا دستی باید در این زمینه تلاش کنند تا شاخص‌ها ارتقا پیدا کند و خوشبختانه قانون افزایش سطح کیفی دانشگاه‌ها به وسیله وزارت علوم ابلاغ شده است.
 
وی بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجویان، فضای سرانه دانشگاه‌ها و رتبه علمی مدرسان دانشگاهی از جمله شاخص‌های مهم و تاثیر گذار در ارتقا سطح کیفی دانشگاه محسوب می‌شود و این مسائل در سایه توجه دولت تدبیر و امید به خوبی در وزارت علوم در حال انجام است.
 
نیاسر اظهار داشت: ایجاد نظام پاسخگو، توجه به نظرات دانشجو و حساسیت به حضور استادان و تامین امکانات آموزشی از جمله عواملی است که می‌تواند سطح کیفی آموزش را در مراکز دانشجویی ارتقا بخشد.
 
وی با بیان اینکه باید در دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای به شیوه‌های کمک آموزشی شود، افزود: دانشگاه باید شیوه جدید آموزشی را ترویج کند تا تعامل بین استاد و دانشجو فراهم و سطح کیفی آموزش ارتقا یابد.
 
معاون آموزشی وزارت علوم یادآور شد: دومین دوره همایش علمی آموزش عالی با محوریت سلامتی آموزش روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و مسائلی چون استادان آموزشی و اخلاق آموزشی در آن به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار