آبادان؛

پرداخت ۳ میلیارد ریال یارانه دارویی به بیماران صعب العلاج

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از پرداخت حدود ۳ میلیارد ریال یارانه دارویی به بیماران صعب العلاج خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مرتضی جعفری گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت و بهینه سازی مصرف دارو، به ازای هر بیمارستان در محدوده دانشکده یک دکتر داروساز مستقر کردیم و در تلاشیم تا این رقم را به سه نفر به ازای هر بیمارستان ارتقاء دهیم تا موضوع مصرف بهینه دارو در بیمارستان ها به درستی دنبال شود.

به گفته وی سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال صرفه جویی دارویی در سطح بیمارستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: خوشبختانه در زمینه اقتصاد دارو و فشارهایی که به شرکت های دارویی به دلیل بدهی های دانشگاهها به آنان وارد می شود، ما از خوشنام ترین دانشکده ها به لحاظ میزان کم بدهی به شرکت های دارویی هستیم .

وی با اشاره به رویکرد سال های اخیر مردم به طب سنتی به عنوان یک رویکرد مناسب، افزود: در صورت استفاده درست از طب سنتی در برخی از زمینه ها می تواند کمک ساز باشد، متاسفانه در برخی از جاها به طور غیرعلمی به این امر پرداخته می شود و مشکلات و عوارضی را برای مردم ایجاد می کند.

جعفری اظهار کرد: در پاره ای از موارد دیده شده که برخی از داروهایی که امکان بروز مشکلات کبدی و غیره را برای افراد به وجود آورند توسط افرادی آموزش ندیده به عنوان داروی درمانی به مردم ارائه می شود.

وی تصریح کرد: به منظور رفع این مشکل «معاونت طب سنتی» را در حوزه معاونت غذا و دارو راه اندازی کردیم و در وهله نخست کار آموزش این افراد (آشنایی با انواع موادی که امکان ورود و عرضه دارند) را آغاز کردیم ضمن آن که موضوع سرکشی و بازدید از عطاری ها نیز در دستور کار معاونت طب سنتی قرار دارد.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه سرکشی از باشگاههای بدنسازی به منظور نظارت دقیق و مناسب روی مکمل هایی که در این مراکز عرضه می شوند، نیز توسط این معاونت به انجام می رسد بیان کرد: سال گذشته از ۱۲۹ کالای عرضه شده توسط ۶۱ واحد عرضه مواد غذایی، آشامیدنی بسته بندی و آرایشی و بهداشتی، ۷۰۶ بار نمونه برداری شد.

وی در ادامه از راه اندازی واحد تجهیزات پزشکی در سال گذشته به عنوان دیگر کارهای انجام شده توسط واحد متبوعه اش نام برد و گفت: این واحد کارش نظارت بر کارکرد مراکز عرضه تجهیزات پزشکی در سطح دانشکده علوم پزشکی آبادان (آبادان، خرمشهر و شادگان) است تا نظارت کامل تری روی تجهیزات پزشکی به لحاظ قیمت و کیفیت انجام شود.

جعفری با اشاره به صدور ۱۱۲ پروانه برای واحدها و اقلام تولیدی در سال گذشته، اظهار کرد: از ۸۷۶ مورد تقاضای بازرسی از کالاهای ملوانی، تجاری و منطقه آزاد، حدود دو هزار و ۸۳ قلم کالا نمونه برداری شد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.