با حضور اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران؛

جشن اعیاد شعبانیه در اسلوونی برگزار شد

مراسم جشن بزرگ بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و اعیاد شعبانیه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا پایتخت اسلوونی برگزار شد.

جشن اعیاد شعبانیه در اسلوونی برگزار شد
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، مراسم جشن بزرگ بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و اعیاد شعبانیه با حضور اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران، دانشجویان و ایرانیان مقیم به همراه خانواده‌های آنان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا پایتخت اسلوونی برگزار شد.

در این مراسم، پس از قرائت دعای پر فیض کمیل، مرتضی درزی رامندی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا، طی سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت عید سعید مبعث و اعیاد شعبانیه شامل: میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار، ولادت حضرت ابوالفضل العباس (س) و روز جانباز و میلاد حضرت امام سجاد (ع) توضیحاتی در خصوص فلسفه بعثت مطرح نمود.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به فضیلت ماه‌های رجب و شعبان و در پیش بودن نیمه شعبان، ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از فضایل و برکات معنوی این دو ماه، بتوان با آمادگی لازم به استقبال ماه مبارک رمضان شتافت و توفیق حضور در ضیافت الهی را بدست آورد.

رامندی در ادامه به روز دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد شهید دکتر مطهری و روز معلم اشاره کرده و یاد و خاطره این معلم بزرگ، استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشت.

اجرای مولودی خوانی و مدیحه سرایی توسط یکی از همکاران سفارت، از دیگر برنامه های مراسم مزبور بود.

این مراسم، با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ادامه یافته و در پایان، از میهمانان شرکت کننده در جشن، پذیرایی به عمل آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار