امروز صورت گرفت:

انعقاد تفاهم نامه ایران و کره جنوبی در حوزه صنعت برق

تفاهم نامه ای میان ایران و کره جنوبی در حوزه صنعت برق به امضا رسید که بر این اساس شاهد تصفیه و استفاده مجدد گاز sf6 در ایران خواهیم بود.

انعقاد تفاهم نامه ایران و کره جنوبی در حوزه صنعت برقبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش کردی مدیر عامل توانیر در نشست تفاهم نامه ایران و کره جنوبی که در این شرکت برگزار شده بود. برگزاری چنین نشستی نشان ازمثمر ثمر واقع شدن تلاش های چند ماهه هیات های ما است. همچنین شایان ذکر است که تفاهم نامه مذکور در دو محور CDM و ESS میان دو طرف مبادله شد.

وی افزود: تفاهم نامه مذکور در حوزه CDM مربوط به کمک فنی طرف قرارداد، پروژه جمع آوری، تصفیه و استفاده مجدد گاز SF6 می شود و قرار بر این است تا در ایران اجرایی شود.

به گفته وی کردی گاز SF6 درصنعت برق به عنوان ماده عایقی در تجهیزات فشار قوی و در سطوح ولتاژ بالا بسیاری کاربرد دارد همچنین بهره گیری از این گاز درصنعت برق دنیا تحت پروتکل های بین المللی انجام می شود.

وی بیان کرد: بر این اساس دستگاه های مربوط به تصفیه گاز SF6 از کشور کره باعث شده و در نقاط مختلف ایران نصب خواهد شد همچنین پس از انعقاد این تفاهم نامه صنعت برق بدون کمترین هزینه ای زمینه های لازم را برای انتقال فناوری در این حوزه در داخل کشور فراهم خواهد کرد.

وی در پایان بیان کرد: شرکت کپکو در حوزه سیستم های ذخیره سازی انرژی پروژه پایلوتی را اجرا خواهد کرد که در صورت موفقیت آن این سیستم در ساختمان های بلند مرتبه و بیمارستان ها راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، مبادله ، مدیر عامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار