شیراز؛

سفر تاریخی 2 هزار و 500 ساله، در بازدید از تخت جمشید

سفیر کشور هند در سفر به شیراز گفت: بازدید از مجموعه جهانی پارسه مرا به یک سفر تاریخی 2 هزار و 500 ساله برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت:  سفیر کشور هندوستان که برای نخستین بار از مدت حضور خود در ایران به شیراز سفر کرده است دیروز از مجموعه های جهانی تخت جمشید و پاسارگاد، مجموعه باستانی نقش رستم و مجموعه تاریخی -فرهنگی حافظیه بازدید کرد.

 
وی اظهار کرد: سائوراب کمار در زمان بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید تحت تاثیر شکوه و عظمت این بنای جهانی قرار گرفت و ابراز کرد بازدید از تخت جمشید مرا به یک سفر تاریخی 2 هزار و 500 ساله برد.
 
همچنین در ادامه برنامه حضور سفیر هندوستان در شیراز، صبح امروز 9 اردیبهشت ماه با مدیر کل میراث فرهنگی دیدار و در این جلسه هر دو طرف آمادگی خود را برای گسترش تعاملات دوسویه در زمینه گردشگری اعلام کردند.
 
مدیر کل میراث فرهنگی در جلسه با سفیر هندوستان، گزارشی از ظرفیت های موجود در سه حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ارائه و با اشاره به وجود 4 سایت جهانی در استان فارس که زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگر خارجی را فراهم می کند افزود: با توجه به نزدیکی فرهنگی دو کشور ایران و هند و حجم فزاینده حضور گردشگران خارجی ورودی به کشور و استان فارس، همین طور اشتراک ثبت جهانی نوروز بین ایران و 11 کشور جهان، می توان از این فرصت ها در مراودات فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری بهره صحیح برد.
 
مصیب امیری، گزارشی از برگزاری با شکوه رویداد فرهنگی نوروزگاه در شیراز و 8 شهرستان استان در نوروز 96 همزمان با سراسر کشور ارائه و نقش نوروزگاه را در احیا آئین های بومی و سنتی و آشنایی گردشگران داخلی و خارجی با فرهنگ غنی کشور و استان فارس را مهم ارزیابی کرد.
 
سائوراب کمار سفیر کشور هندوستان در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به شیراز اظهار کرد: در راستای تعاملات سازنده و موثر با اداره کل امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس پیگیر مهیا کردن بستری مناسب برای تسهیل شرایط ورود گردشگران هندی به استان فارس و متقابلا گردشگران استان فارس به هند خواهد بود.  
 
سفیر کشور هندوستان در ایران نیز با توجه به شرکت در جشن نوروزگاه در تهران، این رویداد فرهنگی را در شناخت آداب و رسوم کشورهای حوزه نوروز و نزدیک شدن مردم این کشورها به یکدیگر سازنده دانست.  
 
سائوراب کمار، شیراز را یکی از شهرهای زیبا با ظرفیت های عظیم فرهنگی و گردشگری دانست و یکی از دلایل سفر خود به شیراز را، علاوه بر بازدید از جاذبه های بی نظیر شهر شیراز، امکان سنجی همکاری سازنده و مفید بین دو کشور در زمینه گردشگری برشمرد و گفت: تمایل دارم به زودی در سفر مجدد به استان فارس از مجموعه بی نظیر تاریخی - طبیعی بیشاپور در محور ساسانی بازدید کنم.
 
گفتنی است، سفیر کشور هندوستان در ایران امروز شنبه 9 اردیبهشت نیز از محور زندیه شامل ارگ کریم خان زند، گرمابه وکیل، مسجد وکیل، آب انبار وکیل و بازار وکیل و باغ های زیبای شیراز همچون باغ جهانی ارم و باغ عفیف آباد بازدید می کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار