بوریس جانسون اقدامات کره‌شمالی را "بسیار نگران‌کننده" دانست!

وزیر خارجه انگلیس با انتقاد از آزمایش موشکی کره‌شمالی، اقدامات "کیم جونگ اون" را "بسیار نگران‌کننده" قلمداد کرد.

بوریس جانسون اقدامات کره شمالی را به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ "بوریس جانسون"، وزیر خارجه انگلیس با انتقاد از آزمایش موشکی کره شمالی، اقدامات "کیم جونگ اون" را "بسیار نگران کننده" قلمداد کرد.


وی گفت: رهبر کره شمالی باید به طور جدی به ادامه فعالیت‌های هسته‌ای خود و آزمایش موشک‌های بالستیک پایان دهد. کیم جونگ اون، تهدیدی بالقوه برای آمریکا  و هم پیمان جدیدش چین است. اعزام نیرو به کره جنوبی و ژاپن نشان می دهد حمایت ترامپ از متحدانش تزلزل ناپذیر است.

وزیر خارجه انگلیس ضمن حمایت این کشور از اقدامات متحدانش در قبال کره شمالی  ادامه داد: پیونگ یانگ باید از سازمان ملل اطاعت کند و ادامه فعالیتهای هسته ای و آزمایش های پی در پی موشکی را متوقف کند. خلع سلاح کره شمالی باید کامل و غیرقابل برگشت باشد؛ در این صورت است که می توان نسبت به برقراری صلح و امنیت در شبه جزیره کره و شانس آینده ای بهتر برای مردم کره شمالی مطمن بود.

جانسون اظهار داشت: کره شمالی تهدیدی واضح برای صلح جهانی است و خنثی کردن این تهدید به پاسخی متحد نیاز دارد و تنها فعالیتهای سازمان ملل جوابگوی تهدیدات "بسیار نگران کننده" کیم جونگ اون نیست.

بوریس جانسون در پایان از روسیه و چین خواست تا از اعمال تحریم ها علیه کره شمالی حمایت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار