حیدر العبادی درباره اختلاف‌افکنی میان اعراب و کُردها در عراق هشدار داد

نخست وزیر عراق درباره اختلاف افکنی بین عرب ها و کردها در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، حیدر العبادی در سخنرانی خود در «جشنواره وحدت ملی»، درباره آنچه تلاش ها برای اختلاف افکنی بین عرب ها و کردها در عراق خواند، هشدار داد. 

العبادی بر لزوم آشتی ملی و همزیستی بین طیف های جامعه عراق تاکید دارد. 

وی گفت: من تروریسم را تبرئه نمی کنم. تروریسم در شبکه های اجتماعی نفوذ می کند و همه از این مسئله آگاهی دارند و مسئله جدیدی نیست. تروریست ها گاهی نام ابوسجاد، ابوجعفر یا ابوکاظم برای خود انتخاب می کنند. اعترافات آنها را ببینید. به اعترافات ابوسجاد نگاه کنید. این افراد مطالب برنامه ریزی شده ای برای ایجاد شکاف در بین ما منتشر می‌کنند. 

العبادی درباره تکرار حملات تروریستی در شهرهای عراق از جمله بغداد افزود: جاده غرب الانبار حدود دویست کیلومتر طول دارد. ما ادعا نکرده ایم که غرب الانبار را آزاد کرده ایم. ما ادعا نکرده ایم مرزهای سوریه را آزاد کرده ایم، مرزهای سوریه همچنان در دست داعشی هاست. ما ادعا نکرده ایم که مرزهای سوریه و عراق در دست ماست، این مرزها همچنان باز است. بدون شک تروریست ها از این منطقه نفوذ می کنند. در هر صورت ما در شرایط جنگی هستیم و بسیاری از تروریست هایی را که از این مناطق نفوذ می کنند، کشته ایم. اما در نهایت این یک گروه تروریستی است و ممکن است عده کمی مثلا هفت یا ده نفر موفق به نفوذ و وارد بزرگراه شوند و سربازان ما را به قتل برسانند. 

نخست وزیر عراق افزود: هر بار که حادثه ای رخ می دهد ما طرح های عملیاتی خود را تغییر می دهیم. صحرای الانبار بسیار بزرگ است و پاکسازی آن به نیروهای بسیار زیادی نیاز دارد. ما به کنترل مرزهای عراق و سوریه نیاز داریم، اما در مواردی شاهد نفوذ داعشی ها هستیم. اما چرا باید مانند تبلیغات دشمن، بزرگنمایی کنیم؟ چرا تعداد شهداء و مجروحان را بزرگنمایی می کنند؟ چرا همان تبلیغات دشمن را بازنشر می دهند و می گویند دشمن از نیروهای ما اسیر گرفته است؟ دروغ های دشمن در پایگاه های اجتماعی پخش می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار