رئیسی:

می‌شود برای طبقات فقیر یارانه را تا مرز حداقل ۱۵۰هزار تومان افزایش داد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فاصله طبقاتی را زیبنده نظام اسلامی ندانست و گفت: یارانه‌ها فاصله طبقاتی را کم کرد، می‌شود برای طبقات فقیر یارانه را تا مرز حداقل ۱۵۰هزار تومان افزایش داد.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسى كانديداى دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهورى در سالن شهداى هفتم تير در جمع حاميانش گفت: می‌دانم حضور شما در این جمع با شکوه به خاطر خادمی خادم ملت است که هویتش جز در مردم و از مردم بودن نیست. هویت او به نام انقلاب اسلامی و به نام انقلاب خون باری است که مظهر خوبی‌ها در عالم شده است؛قطعا محبت شما برای خود خودم نیست بلکه بخاطر محبت به انقلاب و کسی است که آماده حضور برای خدمت‌گذاری برای انقلاب شده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه رای مردم در نظام ما تشریفاتی نیست، اظهار کرد: همه انتخاب‌ها با رای مردم است.امام میزان را رای ملت می‌دانست؛ شرایطی که ما در آن قرار داریم خاص است. در این سال‌ها گام‌های ارزشمندی برداشته شده و افتخاراتی به خاطر حضور مردم کسب شده است.

رييسى افزود: با وجود گام‌های خوبی که برداشته شده اما امروز شاهد وضعیت مطلوبی نیستیم. این شرایط زندگی، معیشت، اقتصاد، کار، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری برای هر کسی که اندک تاملی کند در خواهد یافت که این شرایط با انچه امام شهدا و اسناد بالادستی خواسته‌اند متفاوت است. شرایطی که در آن قرار داریم گرچه باعث امنیت مثال زدنی شده اما از درون به دلیل ضعف مدیریت اقتصادی با شرایط غیر قابل تحملی مواجه کرده است. شرایطی که در ان قرار داریم تغییر در مدیریت اجرایی می‌خواهد. تحول باید طی شود تا شاهد تغییر وضعیت متفاوت باشیم. جاهایی همچون نگاه به بیگانه که مورد نقد است یا نگاه به ثروت‌ها و داشته‌های کشور باید مورد تحول قرار گیرد.


وى با بيان اينكه مردم ما توانایی حل مشکلات کشور، فقر و بیکاری را ندارند گفت: با ملتی مواجه هستیم که هشت سال جنگیدند. مگر می‌شود با این ظرفیت توانایی حل مشکلات را نداشته باشیم. ما در کشور منابع و ثروت کم نداریم گفت: مهمترین سرمایه ما مردم هستند و مردم با استفاده از ظرفیت‌های عظیم کشور می توانند در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و ...نقش آفرینی داشته باشندو باید به مردم سهم داد تا خود گره‌گشایی کنند.

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی گفته می‌شود بیکاری داریم می‌گویند بودجه نداریم. ۴۰ درصد تحصلیکرده ها بیکارند .۳۰ درصد جوان بیکارند. جوانان ما آماده کار و ازدواج هستند اما آیا وضعیت کسب و کار این باید باشد؟ تا چه زمانی این وضعیت باید ادامه پیدا کند و دستمان به چشم بیگانگان باشد؟

رييسى با این پرسش که آیا کشور ثروت ندارد یا سرمایه و ظرفیت‌های عظیم ندارد تصریح کرد:  ما سه هزار کیلومتر ساحل دریا داریم اما در دنیا کشورهایی با کمتر از این مسافت ۳۰ درصد ناخالص ملی آنها از دریاست ولی ما از این منبع استفاده نمی کنیم. صنایع پایین دستی قابل افزایش از ۲ تا ده میلیون تن است و امکان ساخت مسکن برای جوانان وجود دارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مسکن مهر آغاز شد و بسیاری به آن چشم امید داشتند اما ناباورانه چند سال تعطیل شده است. اگر مشکلی داشت آن را برطرف می کردند چرا امید مستضعفان را ناامید کردند.

او با اشاره به صحبت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر رفاه درست گفتند ۵۰ درصد وام گرفتند اما چرا باید ۵۰۰ هزار جوان در نوبت وام ازدواج باشند و فقط چند نفر که نه تنها جز کار آفرینان نیستند وام های ۳ و ۴ هزار میلیاردی دریافت کنند. با این همه تولید پول و افزایش نقدینگی  باز هم به هر کارخانه‌ای مراجعه می کنید از نقدینگی می نالند. آیا این صحیح است که نقدینگی در اختیار چند نفر قرار بگیرد؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم تحول در نظام اجرایی کشور تاکید کرد و گفت: اولین تحول باید در نظام اداری باشد. فساد در کشوری که دولت اسلامی دارد، پسندیده نیست. نظام اداری ما باید سالم باشد. ما با کمک مردم و اراده الهی نظام اداری توام با سلامت درست می کنیم که به دور از رشوه و فساد، چرخ‌های اقتصاد را به چرخ در بیاورد.

 رییسی با بیان اینکه رقیب دولت عملکرد چهار ساله خود اوست، اظهار کرد: سخن ما مساله آن حزب و یا گروه نیست. بحث این است چرا بعد از ۳۸سال نظام اداری ما در تراز نظام اداری اسلامی نیست؟ چرا اقتصاد ما مقاومتی نیست و در برابر تحریم‌های افسار گسیخته دشمن مقاومت کند؟

او ادامه داد: به موجب قانون دولت موظف است هر سال یک میلیون مسکن بسازد؛ این قانون است که باید یک میلیون شغل ایجاد کند. برخی تصور می‌کنند این سخنان شعار است. ما ظرفیت‌هایی در حوزه کشاورزی و خدمات داریم که باید از آنها استفاده کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فرصت‌های شغلی در حوزه ساخت مسکن گفت:‌ در مشهد یک زائرسرا افتتاح کردیم که شش هزار زائر ظرفیت دارد. کارشناسان معتقدند مسکن سازی اقتصاد را فعال می‌کند؛ برنامه ما پشتوانه علمی از دانشگاه‌ها دارد. ما ۱۱میلیون جوان آماده ازدواج داریم که شغل و مسکن ندارند تا بتوانند ازدواج کنند.

او فاصله طبقاتی را زیبنده نظام اسلامی ندانست و گفت: یارانه‌ها فاصله طبقاتی را کم کرد. می‌شود برای طبقات فقیر یارانه را تا مرز حداقل ۱۵۰هزار تومان افزایش داد.

رییسی تاکید کرد: باید حقوق‌های نجومی را کنترل کرد، در زمانی که در سازمان بازرسی بود آسیب‌شناسی‌هایی را انجام دادم اما غصه من بیشتر شد چراکه بحث از آسیب‌شناسی نیست؛ بحث آسیب‌زدایی است که اراده جدی برای آن وجود ندارد؛ باید با اراده جدی پیشگام آسیب‌زدایی شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به وضعیت زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: در مسئله بانوان و جوانان قانون و برنامه کم نداریم. در قانون نظام خانواده،  دادن شغلی در شان زنان وجود دارد و  زمینه های حضور زنان فراهم است. امروز ۱۷ هزار کارگاه تعطیل شده داریم و ما اعلام کردیم سالی ۲۵ درصد از این کارگاه‌ها بر مدار تولید خواهد آمد .

او با بیان اینکه ما خجالت‌زده هستیم گفت: رهبری فرمودند ما خجالت‌زده هستیم چراکه جوان برومند این کشور فضای کسب و کار ندارد. چرا فارغ التحصیلان ماباید جذب کشورهای دیگر شوند. بسیاری از این نیروها خواستار این هستند که در کشور خودشان خدمت کنند چرا ما کشور را معطل به نگاه بیگانگان بگذاریم. این ملت توانسته افتخار آفرین در عرصه‌های مختلف باشد اما امروز نگاه ما به توجه بیگانگان است.

رییسی تاکید کرد:  شاخص رهبری هم این بود که کاندیداها اعلام کنند که نگاه شان به بیگانگان است یا خبر. ما اعلام می‌کنیم چشم ما به جوانان برومند کشورمان است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد ما درون‌زا و برون نگر است، ادامه داد: ما می‌خواهیم به کمک حضرت حق و امام رضا (ع) مشکلات را حل می‌کنیم. چرا معلمان باید در زندگی مشکل داشته باشند و گیر وام باشند. در صندوق فرهنگیان اتفاقاتی بیافتد که نگران کننده باشد و  معلمان در وضعیتی باشند که اعتراض داشته باشند. ما شرایط را به نفع آنها درست می‌کنیم.

او با تاکید براینکه برای فساد قبل از هر کس رییس دولت باید مدعی فساد باشد نه اینکه فلان کس چرا از وجود فساد سخن گفته است، افزود:‌ کسی که فساد را اطلاع می‌دهد باید مورد تقدیر قرار بگیرد نه اینکه از افراد متخلف حمایت شود. آنچه که امروز برای نظام ما مهم است این است که ما مسئولیم.

رییسی با تاکید بر اینکه ما در این عرصه پی‌ حشمت و جاه نیستیم، تصریح کرد: هیج پستی به اندازه پست خدمتگذاری به امام رضا (ع) جارو کشی آنجا برتر نیست اما ما نمی‌خواهیم دیگر خجالت یک سرپرست خانواده و عزیز جوان مدرک به دست را ببینیم. این شرایط را به نام خون شهیدان تغییر خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود بر رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۳۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان . . .