اسحاق جهانگیری در جمع خبرنگاران :

باید بپذیریم که کشور با چالش های جدی در بخش های مختلف روبه روست

نامزد دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید بپذیریم که کشور با چالش های جدی در بخش های مختلف روبه روست و این چالش ها را می شود با یک دولت کارآمد به خوبی عبور داد

به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛اسحاق جهانگیری در پایان گفتگوی ویژه خبری با حضور در جمع خبرنگاران در مورد سوالاتی که در این برنامه مطرح شد گفت: در مورد سوالاتی که مطرح کردند، من در همان چارچوب نقطه نظراتم را اعلام کردم، و چند موضوع کلیدی مهم بود، از جمله بحث راه های مبارزه با مفاسد!
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: جمهوری اسلامی یک حکومت دینی است که متاسفانه با یک پدیده ای به نام مفاسد اقتصادی روبه رو شده است و باید ساز و کارهای دقیق علمی برای مقابله با آن فکر شود و با قاطعیت موضوع دنبال شود.
وی افزود: یکی از سوالات مهم راجع به سهام عدالت و بحث رسیدگی به طبقات ضعیف بود و امیدوارم که اصلاحاتی که در کار سهام عدالت انجام گرفته یک کمک بزرگی به 50 میلیون خانوار کشور کند.
 
جهانگیری در خصوص شعار انتخاباتی خود بیان داشت: «همه برای ایران» شعار من است و فکر می کنم که هیچ چیز برای ایرانی شریف تر و عزیزتر و بهتر از ایران نیست وهمه ما باید برای ایران بسیج شویم که بتوانیم ایران را از این پیچ مهمی که پیش روی آن آمده به خوبی عبور بدهیم.
 
وی افزود: باید بپذیریم که کشور با چالش های جدی در بخش های مختلف روبه روست و این چالش ها را می شود با یک دولت کارآمد به خوبی عبور داد که اگر همه بسیج بشوند یک دولت کارآمدی هم شکل می گیرد و من فکر می کنم که این اتفاق خواهد افتاد و به همین دلیل من این شعار را انتخاب کرده ام که ببینم می توانم به ایرانیان عزیز خدمت کنم.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خود اولویت کارهایش در صورت انتخاب از سوی ملت گفت: اولویتی که مردم خودشان می گویند در نظرسنجی هایی که انجام می گیرد عموما بحث مسائل اقتصادی است که در راس آنها بحث بیکاری و معیشت است و واقعیتی که وجود دارد، بیکاری یک کار کوتاه مدتی به معنای ضربتی نیست، ما انواع و اقسام طرح های ضربتی در دولت های گذشته انجام دادیم حتی در دولت اصلاحات هم دوره ای یک طرح ضربتی انجام دادیم و در دولت نهم و دهم به طور مفصل این طرح ضربتی انجام گرفت و معلوم شد که جز هدر دادن منابع نتیجه دیگری ندارد و می گفتند می خواهیم ایجاد اشتغال کنیم.
 
جهانگیری ادامه داد: گزارش رئیس کل وقت بانک مرکزی می گوید، که در یک سیستم شفاف 500 آرایشگاه زنانه از محل این طرح ضربتی مجوز گرفتند، که وجود خارجی ندارند.
 
وی تصریح کرد: چون وقتی رانت توزیع می کنیم یک عده افراد زرنگ هستند که فقط می توانند ببینند کجا رانتی شکل گرفته و هجوم بیاورند.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:  تجربه 40ساله ما نشان می دهد مسئله اشتغال راهکارهای خودش را دارد و امسال هم من فکر می کنم به همین دلیل مقام معظم رهبری تاکید کردند که اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام بگیرد و معنای آن این است که اقتصاد مقاومتی، تولید و سرمایه گذاری هستند که منجر به اشتغال می شوند.
جهانگیری ادامه داد: اگر می خواهیم در کشور اشتغال راه افتد، باید تولید را راه اندازیم و اگر می خواهیم تولید راه انداخته شود باید سرمایه گذاری کنیم و برای این که سرمایه گذاری منجر به اشتغال می شود به منابع نیاز داریم! منابع کشور وجود دارد، ما منابع نظام بانکی داریم، منابع بودجه دولت و منابع بخش خصوصی داریم، بازار سرمایه داریم، اگر حتیهمه این ها را هم به صحنه بیاوریم، نمی توانیم به میزانی که منابع نیاز داریم، تامین کنیم بلکه  باید ازمنابع خارجی هم استفاده کنیم.
 
وی تاکید کرد:  باید فضایی درست کنیم که سرمایه گذار خارجی یکی از مهمترین انتخاب هایش برای سرمایه گذاری ایران باشد. باید منابع بیاوریم و در طرح های بزرگ به کار بگیریم که من فکر می کنم ان شالله با یک فضای مناسبی که ایجاد خواهد شد، حتما منابع تامین خواهد شد.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سرمایه گذاری و تولید و فعالیت جدی خواهد رسید و از محل آن ایجاد اشتغال خواهد شد، البته طرح های کوتاه مدتی برای اشتغال می توان پیش بینی کرد که معنای آن هم این نیست که امروز اراده کنیم و افراد از فردا به سرکار بروند، البته ممکن است برخی افراد چنین توانایی هایی داشته باشند، ولی ایجاد شغل و ایجاد کوچکترین واحد صنعتی یک سال طول می کشد.
 
جهانگیری بیان داشت: مسئول مبارزه با مفاسد اقتصادی قوه قضاییه است و قوه قضاییه باید با کسی که فساد اقتصادی انجام داده در کوتاهترین زمان ممکن با قاطعیت برخورد کند.
 
وی افزود: البته به جهت اینکه پیشگیری کنیم تا فساد افزایش پیدا نکند شفافیت لازم است و شفافیت بهترین فرصتی است که در اختیار ما است و این فضای مجازی که ایجاد شده می تواند به شفافیت کمک کند.
 
جهانگیری اظهار داشت: سامانه های مختلفی که در جاهای حساس کشور باید ایجاد شود در نظام بانکی ایجاد شده و در گمرک هم که از سنتی ترین دستگاه های ما بود امروز به مدرن ترین روش اداره می شود.
 
وی خاطر نشان کرد:  من فکر می کنم اگر شفافیت باشد و اگر قانون حاکم باشد و اگر مدیران پاک دستی در کشور منصوب شوند، حتما در پیشگیری از مفاسد موثر است و در مواردی هم که در جایی مفاسد اقتصادی رخ دهد، باید دستگاه قضایی برخورد کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.