داعش حدود 4700 نفر را طی 34 ماه در سوریه اعدام کرده است

دیدبان حقوق بشر سوریه از اعدام حدود 4700 نفر به دست داعش طی 34 ماه اشغالگری این گروه تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری المیادین، دیدبان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان سوری) اعلام کرد: گروه تروریستی داعش طی 34 ماهی که در سوریه اعلام «خلافت» کرده است، حدود 4700 نفر نظامی و غیرنظامی سوری و حتی از عناصر خود و سایر تروریست ها را به روش های مختلف اعدام کرده است.

این گروه سوری اعلام کرد: گروه تروریستی داعش در ماه میلادی گذشته، 64 نفر را در استان‌های رقه، دیرالزور، حمص، حسکه و حلب اعدام کرده است.

بر این اساس، تعداد کسانی که از غیرنظامیان، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش، خود عناصر داعش و سایر گروه‌های تروریستی به دست این گروه اعدام شده‌اند، به 4694 نفر رسید.

به گفته دیدبان حقوق بشر معارضان سوری، گروه تروریستی داعش 2577 غیرنظامی از جمله 87 کودک و 134 زن را با شلیک مستقیم، سر بریدن، سنگسار کردن، پرتاب از ارتفاع و آتش زدن در استان های دمشق و حومه آن، دیرالزور، رقه، حلب و حما اعدام کرده است. همچنین بیش از 930 نفر از عشایر را در حومه شرقی دیرالزور و 223 شهروند کُرد را با شلیک مستقیم یا سلاح سرد در شهر عین العرب (کوبانی) و 46 نفر را در حومه شهر سلمیه و 85 را در منطقه بغیلیه در شهر دیرالزور و 51 نفر را در استان‌های مختلف به صورت وحشیانه و به اتهامات بی اساس اعدام کرده است.

این گروه تروریستی همچنین 510 نفر از عناصر خود را به اتهام جاسوسی، فرار و مقاومت نکردن در مقابل پیشروی  نیروهای سوری و ایجاد اختلاف در این گروه اعدام کرده است. همچنین 346 نفر از سایر عناصر تروریستی را در درگیری‌های داخلی میان گروه های مسلح و تروریستی کشته است.

به گزارش دیدبان حقوق بشر معارضان سوری، گروه تروریستی داعش، 1259 نفر از نیروهای ارتش سوریه را پس از اسیر کردن آنان در جریان نبردهای مختلف، اعدام کرده است.

گروه تروریستی داعش همچنین در این 34 ماه، دو نفر از نیروهای ترکیه را در حومه شمال شرقی حلب آتش زده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار