در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آنفولانزای حاد پرندگان فروکش کرد

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: طی یک ماه اخیر از شیوع آنفولانزای حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی گزارشی اعلام نشده است.

روز/آنفولانزا حاد پرندگان فروکش کرد/حال وخیم صنعت مرغ تخم گذار
ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت شیوع آنفولانزای حاد پرندگان اظهار داشت: طی یک ماه اخیر از شیوع آنفولانزا حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی گزارشی اعلام نشده است.

وی از کاهش ۲ هزارتومانی هر کیلو تخم مرغ نسبت به یک ماه اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳ هزار تومان معادل دانه‌ای ۲۰۰ تومان است.

نبی پور با اشاره به در شرایط کنونی وضعیت صنعت مرغ تخم گذار خوب نیست، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر در پی شیوع آنفولانزا و معدوم‌سازی بخشی از جمعیت مرغ تخم‌گذار موجب شد تا مرغداران مرغ‌های پیر خود را حذف نکنند و در نهایت این امر به سبب عدم استفاده از خمیر مرغ ضربه مهلکی به صنعت وارد کرده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم استفاده از خمیرمرغ در کشورهای پیشرفته، در کشور ما استفاده از آن در تولید سوسیس و کالباس ممنوع است از آنجا که مرغ‌های پیر چربی بالایی دارند از این رو لازم است که تحت نظارت سازمان دامپزشکی و استاندارد مصرف شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در خصوص آخرین وضعیت صادرات اظهار کرد: با توجه به عدم گزارش شیوع آنفولانزای حاد پرندگان، صادرات مرغ و تخم مرغ همچنان متوقف است.

وی در خصوص آخرین وضعیت مازاد تولید تخم مرغ تصریح کرد: بنابر آمار رسمی سالانه حدود یک میلیون تن تخم‌مرغ در کشور تولید شده که با وجود مصرف سرانه ۱۰ کیلو گرم با مازاد ۲۰۰ هزارتنی روبرو هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار